Γουστάρω που είμαι απ’ την (στην) Αίγινα γιατί…

Αίγινα Aegina

του Νίκου Μαρίνου*

  • Τρώω το φιστίκι μου φρέσκο απ’ το δέντρο και είναι ΠΟΠ
  • Κάνω μπάνιο το καλοκαίρι όπου γουστάρω
  • Το νυφοπάζαρο της παραλίας δεν το αλλάζω με τίποτε στον κόσμο
  • Έχω και θάλασσα και βουνό και πεύκο σε συσκευασία ενός
  • Ο Άγιος Νεκτάριος και ο Άγιος Διονύσιος είναι προστάτες μου
  • Μετά από μεγάλη απουσία, όταν έρχομαι με το καράβι απ’ τον Περαία και βλέπω το Φανάρι του Μπούζα και την Κολώνα δακρύζω ασυναίσθητα
  • Έχω τον δικό μου Παρθενώνα, τον Ναό της Αφαίας
  • Το εκκλησάκι του Άι Νικόλα είναι πάντα άσπρο
  • Άμα γουστάρω να πάω πλατεία, πάω Κυψέλη
  • Από την Παναγίτσα μέχρι του Βογιατζή θα πω και θα μου πουν πενήντα καλημέρες με χαμόγελο
  • Και άφραγκος να είμαι, ένα καφέ ή ένα ούζο με ένα ποτήρι νερό, θα το πιω
  • Ήμουν, είμαι και θα είμαι στην Πρώτη Πρωτεύουσα του νέου Ελληνικού Κράτους
  • Το πρώτο νόμισμα που φτιάχτηκε ήταν η Χελώνη στην Αρχαία Αίγινα
  • Άμα θέλω να περπατήσω, ανεβαίνω στην Παναγιά την Χρυσολεόντισσα
  • Βρίσκω ακόμα ντόπια ρετσίνα στον Μεσαγρό
  • Και ηφαίστειο (σβησμένο) έχω στο Βουρκάνο
  • Ο δικός μου Όλυμπος και Κίσσαβος είναι το Όρος με την Δραγουνέρα
  • Ομορφιά σαν την Όμορφη Εκκλησιά δεν βρίσκεις πουθενά
  • Ψαρούκλες και θαλασσινά βρίσκω στην Πέρδικα
  • Αν θέλω κουλτούρα την βρίσκω μες τα πόδια μου με ένα σωρό εκθέσεις όλον το χρόνο
  • Έχω το Φιστίκι Φεστ και το Φεστιβάλ της Ντόρας Μπακοπούλου
  • Τα πανελλαδικά και παγκόσμια πρωταθλήματα στην Ιστιοπλοία, το Beach Volley, τα Jet Ski και ο ημιμαραθώνιος Κωστάκου γίνονται εδώ
  • Έχω τον δικό μου Μυστρά, την Παλαιαχώρα
  • Την θέα που έχω απ’ τον Άγι’ Αντώνη μόνο σε κυκλαδονήσια την βρίσκεις
  • Έχω το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο
  • Το φως της Αίγινας είναι μοναδικό στην Ελλάδα
  • Έχω το απόλυτο μεσογειακό κλίμα
  • Έχω τα μοναδικά Καποδιστριακά κτίρια
  • Τον Αιγινήτη Δία τον λέγαμε Ελλάνιο
  • Οι κυνηγοί συνυπάρχουν με το Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων
  • Είμαστε κουτσομπόληδες αλλά, φιλόξενοι και έξω καρδιά
  • Έχω Εθνικό Δρυμό την Μονή
  • Για καμάκι πήγαινα στην Αγιά Μαρίνα
  • Έχω τοποθεσία και ακρωτήριο με το όνομα Τούρλος
  • Έχω τέσσερις δυνατές θεατρικές ομάδες με εκπληκτικό ρεπερτόριο
  • Όταν λέω ότι πάω στα Λουτρά, όλοι καταλαβαίνουμε την Σουβάλα
  • Έχω τρία υπαίθρια, καταπληκτικά, σινεμά
  • Πάω Φάρο με ιππήλατο
  • Αν θέλω ν’ αγοράσω ψάρια, εκτός απ’ τον μανάβη στην Ψαραγορά, υπάρχει και ο ψαράς στη βάρκα
  • Τα κοκόρια φωνάζουν ακόμα όταν ξυπνάω
  • Έχω τα καλύτερα χταπόδια γιατί τρώνε αχιβάδες
  • Το φιστίκι γλυκό και το κοπανέλι δεν λείπει από κανένα παραδοσιακό Αιγινήτικο σπίτι.
  • Ακόμα φτιάχνονται Αιγινήτικα κανάτια και άμα λάχει, ζωγραφίζονται κιόλας
  • Ο Καζαντζάκης, ο Νικολάου, ο Μόραλης, ο Καπράλος και πολλοί άλλοι δημιούργησαν κάτω απ’ το Αιγινήτικο φως
  • Έχω τον Ελαιώνα πίσω απ’ την Αιγινήτισσα με ελιές πάνω από 2.000 χρόνια παλιές
  • Όταν κοιτάς κάτω απ’ την Παναγιά του Μπάση, είναι σαν να είσαι σε αεροπλάνο
  • Το φεγγάρι του Αυγούστου το χαίρομαι απ’ τον Άγιο Βασίλη
  • Η αρχιτεκτονική του πρώην Ορφανοτροφείου (Φυλακές) σε μαγνητίζει
  • Στον Κοντό βγάζουμε νερό απ’ το πηγάδι με το μαγκάνι
  • Ακόμα συλλέγουν το ρετσίνι απ΄ τα πεύκα
  • Αν θέλω να φάω χόρτα τρώω πορίχια και καρδαμίδες
  • Έχω τον Ανθρώπινο Κύκλο Προσφοράς και το Λεούσιο
  • Η Φιλαρμονική και η Χορωδία είναι τριζάτες
  • Υπάρχουν ακόμα Ταβερνεία και Καφενεία που κρατάν την παράδοση
  • Το ποδήλατο θα αντικαταστήσει το μηχανάκι
  • Τα παιδιά μου μεγαλώσαν στα χωράφια και μαζέψαν τα πρώτα τους ζαμπάκια κι ανεμώνες, εκεί που μάζευε η μάνα τους αλλά και η μάνα της μάνας τους
  • Στον Μεσαγρό υπάρχει το μοναδικό, Σπίτι του Ροδάκη
  • Τα στενά της Αίγινας μυρίζουν ακόμα αγιόκλημα και νυχτολούλουδο τα βράδια
  • Ο Τηλέγραφος δεν είναι κολώνα του ΟΤΕ, αλλά πλαζ
  • Η πιτσιρικαρία πάει ακόμα κατηχητικό αλλά και παπαδάκια
  • Κάποιοι μαζεύουν ακόμα μπιμπιλόνια για να φτιάξουν ξώβεργες
  • Η Γαρούφω έζησε στην Αίγινα (ποιητική αδεία)
  • Αν ήθελα ν’ ακούσω βιολί παραδοσιακό έψαχνα τον Άπορο
  • Της Αναλήψεως ανάβω φωτιά στον Προφήτη Ηλία
  • Στον Άγιο Σώστη, στην Παναγία και στον Άγιο Στάθη γίνονται ακόμα πανηγύρια
  • Αν θες αρνί ντόπιο, βρίσκεις
  • Στην Πέρδικα κάνεις και Ιππασία
  • Οι ενεργοί σύλλογοι ξεπερνούν τους δεκαπέντε
  • Αν έρθεις μια φορά στην Αίγινα… σίγουρα θα επιστρέψεις!

Ο Νίκος Μαρίνος είναι πληροφορικός, υπάλληλος της ΔΕΗ Αίγινας, και πρώην πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Κυψέλης.

This entry was posted in Aegina First, Συνεργασίες and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

20 Responses to Γουστάρω που είμαι απ’ την (στην) Αίγινα γιατί…

  1. Ο/Η Φίδι λέει:

    Κατ’ αρχήν ζηλεύω…..Είστε τυχεροι, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι κάνετε ότι μπορείτε για να εξουδετερώσετε αυτή την αξία….(Για την απουσία αναφοράς στο νερό δε χρειάζεται να τα πουμε….Γι αυτό δε γουστάρει κανείς να είναι Αιγινίτης….)

  2. Ο/Η Αθεράπευτα Αιγινολάτρης λέει:

    Ένα μεγάλο μπράβο κι ένα θερμό ευχαριστώ για όσα αναφέρονται, εκφράζονται κι υπονοούνται σ΄αυτό το κείμενο, γραμμένο σε ύφος ανάλαφρο, γεμάτο εικόνες, ήχους, μυρωδιές και γεύσεις, με πολλή, ανεπιτήδευτη, αγάπη για το Νησί και χωρίς ίχνος στείρου σωβινισμού… Συνυπογράφω! Όπως είναι βέβαιο ότι συνυπογράφουν πάρα πολλοί Αιγινήτες, από καταγωγή ή από επιλογή…..

  3. Ο/Η lefteris papadopoylos λέει:

    καταρχην δεν φταιει ο κοσμος του νησιου. φταινε η πολητικη αρχοντες κυριε. και να μην τα βαζετε με τον κοσμο…..

  4. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    κι εχει και πλαζ χωρις γεννήτριες Νικο μου …

  5. Ο/Η marinosnk λέει:

    Ζητούνται εθελοντές να οπτικοποιήσουν το κείμενο, προκειμένου να ‘ανέβει’ στο youtube (μετά από παράκληση πολλών).
    Σας ευχαριστώ για τα σχόλια, τις κοινοποιήσεις και τα likes και εδώ και στο Facebook.

  6. Ο/Η SecondLight λέει:

    μα ναι, μα ναι, έτσι είναι! κι’ όλες τις ελλείψεις τις ξέρουμε αλλά την Αίγινα τη λατρεύουμε!

  7. Ο/Η Cathy Bakoulas λέει:

    Me siginises para poli me oti egrapses. Ego then ime Eginitissa alla i Souvala ine mesa stin kardia mou. Ta kalokeria mou eki ta pernousa me tin ikogenia mou mesa se ena thomatio horis fos. Ti orea pou itan. Poli orees anamnisis. Zo stin UDA apo 11 hronon gia 43 hronia tora. Otan erhome stin Ellada mas eki pigenoume. Kalo Pascha na ehoume.!!

  8. Ο/Η Λίνα Μπόγρη-Πετρίτου λέει:

    Νίκο, έγραψες πάλι!!! Χάρηκα ιδιαίτερα το κείμενο σου. Με άγγιξε, με συγκίνησε…
    Εχτές έδωσα από ένα μεγάλο φιλί στη φιλενάδα μου την Ελένη και στον Μπάμπη για το μικρό γειτονάκι που μας μεγάλωσε και το καμαρώνουμε ακόμα και μέσω διαδικτύου!!!

  9. Ο/Η Γρηγόρης λέει:

    Είναι σωστά και καλά όλα όσα αναγράφονται στο κείμενο,με μιά διαφορά πως υπάρχουν και στραβά.
    Αν κλείσουμε τα μάτια σ’ αυτά τότε θα έρθει η ώρα που δεν θα γουτστάρουμε που είμαστε και ζούμε , λίγο η πολύ στο νησί μας.
    Αγαπάμε την ΑΙΓΙΝΑ και φροντίζουμε για αύτη. Μόνο κολακείες θα οδηγήσουν σε καταστροφή , στη δημιουργία εξαμβλώματος, όπως η Αγ. Μαρίνα , το Αίγινα μάρις, το θεμά νερό, σκουπίδια κ.λ.π

  10. Ο/Η Kitsos λέει:

    Τι πίνει ο ποιητής??

  11. Ο/Η Τάκης Παπαλεονάρδος λέει:

    Κι εμένα με συγκίνησε, ως Αιγινίτης της διασποράς. Κι εγώ δακρύζω όταν επιστρέφω και βλέπω το Φανάρι του Μπούζα και την Κολώνα…

  12. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    κάτι τέτοια κάνεις και αισθάνομαι ακόμα πιο άσχημα που δεν μπορώ να έρθω στην Αίγινα πιο συχνά. και πάνω που είπα ότι θα έρθω τώρα κάνουν απεργία και δεν μπορώ. ΕΊΜΑΙ ΝΑ ΣΚΑΑΑΑΑΑΣΩ!!!!!!!!!!

  13. Ο/Η Kitsos λέει:

    Γουστάρω που είμαι απ’την (στην Αίγινα) γιατί
    Κάθομαι στην ΤΡΙΖΟΝΕΤΑ μου και βλέπω περιχαρής και άλλες τόσες τριζονέτες να χτίζονται γύρω μου.
    Το λιμάνι της Αίγινας θυμίζει προφυλακτικά TROJAN και ανεβάζει τη σεξουαλική μου διάθεση.
    Οι παραλίες είναι ή μισθωμένες πλαζ που δεν έχω που να στρώσω τη «φτωχική μου» πετσέτα ή τίγκα στο σκουπίδι γιατί οι εθελοντές κουράστηκαν να κάνουν το μ………
    Από τον δικό μου Παρθενώνα τον Ναό της Αφαίας βλέπω κίτρινα καναρινί ,φούξια ή ροζ κυλοττί σπίτια να ξεφυτρώνουν περιμετρικά του αρχαιολογικού χώρου.
    Κάνω μια βόλτα στο δάσος να μαζέψω ζαμπάκια ή ανεμώνες ανάμεσα σε μπάζα ,στρώματα λεκάνες και μπιντέδες.
    Στην Παλιαχώρα τα ξωκλήσια καταρρέουν . Παππαδάριο και ποίμνιο έχουν πλιατσικολογήσει ασύστολα με τις ευλογίες του ¨Κυρίου¨
    Απέναντι το μεγαλύτερο CLUB της Αίγινας “SAINT NECTARIOUS BUSINESS” περιμένει ακόμα και μέσω κρίσης τους πιστούς πελάτες του να γεμίσουν τα ταμεία .
    Στον Ελαιώνα εκτός από τις 2,000 ετών ελιές βλέπεις και τους 15-20 χρόνων αγωγούς των βοθρολυμμάτων που θα πήγαιναν εκεί για επεξεργασία.
    Τα βροθρολύμματα σήμερα έχουν γεμίσει τα πηγάδια μας και κανείς δεν χρησιμοποιεί το νερό τους πια.(Δεν ξέρω αν οι μετάνοιες, η προσευχή ή η γειτνίαση στον Άγιο έχει μετατρέψει το νερό του Κοντού σε πόσιμο.)
    Πίνω νερό βρώμικο που το πληρώνω χρυσό γιατί η αγωγιμότητα του μου κάνει μια ωραία ντάγκλα και οι ουσίες είναι ακριβές την σήμερον ημέρα.
    Τα σκουπίδια άλλοτε καίγονται με τον Καρνάβαλο τις Απόκριες ή τα στολίζουμε στα δάση και στις αυλές μας Χριστούγεννα και Πάσχα.
    Οι φυλακές και τα Καποδιστριακά έχουν στοιχειώσει .
    Στο δρόμο μου λένε καλημέρες και μόλις γυρίσω την πλάτη μου ανοίγουν οχετούς τα στόματά τους και φτιάχνουν κακεντρεχής ιστορίες για πάρτη μου που θα τις ζήλευε και η Τασσώ Καββαδία.
    Αν πάλι στο δρόμο φωνάξεις¨ Πρόεδρε¨ θα γυρίσει το μισό νησί.
    Οι ενεργοί σύλλογοι διαλογίζονται κάνοντας γιόγκα, χορεύοντας νησιώτικα ή γαργαλώντας ο ένας τον άλλον .
    Έχω τις πιο HOT διοργανώσεις ψυχασθένειας:
    Fistiki Fest που πουλάμε από ρόμπες μέχρι κουβερλί και μαλλί της γριάς.
    Jet ski που καβούρια ,χταπόδια και οι λουώμενοι τρέχουν πανικόβλητοι στο βουνό του Παρλιάκου να κρυφτούν για να συναντήσουν εκεί τους ΑΤΤΙΚΟ ΕΝΤΟΥΡΑΔΕΣ (άλλη μια φοβερή διοργάνωση)
    Beach volley πάνω σε προβλήτα με ομπρέλες που ξέμειναν από το περίπτερο που έκλεισε.
    Γουστάρω που είμαι απ’την (στην)Αίγινα.
    Η πιτσιρικαρία λυσσάει με τα μηχανάκια κάνοντας σούζες και μαγκιές . Πάει γήπεδο βρίζει και φλερτάρει με τη Χρυσή Αυγή.
    Μικροί και μεγάλοι οδηγοί με ένα σταυρό στον Άγιο Νεκτάριο νομίζουν πως έχουν εξασφαλίσει δίπλωμα και ασφάλεια.
    Αν υπάρξει σοβαρό περιστατικό υγείας κάνουμε όσους σταυρούς μπορούμε να σωθούμε γιατί η Δημ. Υγεία στο νησί είναι για κλάματα.
    Έχουμε Ίδρυμα Καψάλη και Κωστάκου ενώ δεν έχουμε Καποδίστρια! Να δεις που σύντομα θα κονταροχτυπηθούν ποιανού η προτομή θα μπει δίπλα σε αυτή του 1ου Κυβερνήτη.
    Ξοδεύονται χρήματα σε απίστευτες φαμφάρες και βλακείες και δεν έχουμε ένα λειτουργικό κέντρο υγείας ή ένα ελικοδρόμιο για ώρα ανάγκης.
    Ο Καζαντζάκης, ο Νικολάου, ο Μόραλης και ο Καπράλος αν ζούσαν και έβλεπαν την ατέρμονη βλακεία όλων αυτών των δήθεν καλλιτεχνών που έχουν μαζευτεί εδώ θα προτιμούσαν να μάζευαν πορίχια και καρδαμίδες παρά να δηλώνουν τα βούρλα ομότεχνοι τους .
    Την αγαπώ την Αίγινα !
    Ήταν αλλιώς παλιά γιατί οι άνθρωποι ήταν αλλιώς παλιά!
    Σε άλλο τόπο μεγάλωσα , άλλο τόπο ερωτεύτηκα . Κεινο τον τόπο θέλω πίσω.
    Θα μου πεις εξαρτάται από ποιά γωνία βλέπεις τα πράγματα .
    Δεν είναι έτσι όμως ……… παραδέξου το ! Βιάσαμε την Αίγινα μας.
    Μια Ανάσταση περιμένει και αυτή και εμείς που την κάμαμε έτσι. Ας αλλάξουμε λοιπόν για να αλλάξουμε κι αυτήν.
    Όταν όλα τα στραβά της μας φαίνονται ωραία και την εξιδανικεύουμε καλύτερες μέρες δεν πρόκειται να δούμε για αυτήν. Άσε που όλοι οι βιαστές ένα άλλοθι επικαλούνται .

    • Ο/Η ΓΡΗΓΟΡΗΣ λέει:

      Καλοοοοοοοοο

    • Ο/Η marinosnk λέει:

      Μήπως λέμε τα ίδια πράγματα; Δεν θα διαφωνήσω με το κείμενο σου. Δυστυχώς ο ‘βιασμός’ που αναφέρεις έχει ήδη γίνει και πρέπει να σταματήσει να είναι επαναλαμβανόμενος. Ποιος δεν θέλει να ζει την νιρβάνα του σ’ ένα περιβάλλον που να μην ενοχλείται; Εγώ τουλάχιστον δεν γνωρίζω κανέναν. Όταν ο τόπος δεν εξελίσσεται μαζί με τα προβλήματα του, τότε πεθαίνει.
      Εδώ είμαστε, εδώ ζούμε.
      Ο στόχος του κειμένου μου ήταν ακριβώς αυτός που αναφέρεις. Να ξαναερωτευτούμε την Αίγινα και αν χρειαστεί – γιατί όχι – να ματώσουμε για πάρτη της!

    • Ο/Η Tilegrafitis λέει:

      Ἡ Αἴγινα ποὺ ἀγαπήσαμε πέθανε. Τὴν σκότωσαν μᾶλλον τὰ ἴδια της τὰ παιδιά.

  14. Ο/Η Tilegrafitis λέει:

    Νὰ εἴχαμε καὶ κανένα λεωφορεῖο τὸ χειμῶνα καλὰ θὰ ἦταν…

  15. Ο/Η pants λέει:

    Συγκινηθηκα και εγω με το πρωτο κειμενο,εδω στην Γερμανια γιατι η Αιγινα ειναι η γωνια της Ελλαδας που αγαπω πιο πολυ εδω και δεκαετιες.Εχω ζησει ομως στην Αιγινα και ζω οποτε μπορω για αυτο θα συμφωνησω και για τα οσα γραφονται για τα ασχημα της.Δεν χρειαζεται να τα πουμε ο φιλος παραπανω τα ειπε ολα.Να συμπληρωσω μονο οτι πιστευω οτι σε πολλα φταινε και οι Αιγινιτες που σε πολλες περιπτωτσεις ξεπουλησαν την πατριδα τους και συνεχιζουν να την καταστρεφουν.εχω πολλα παραδειγματα,ενα μονο.Γνωστος αιγινιτης επιχειρηματιας ηρθε και πεταξε το παλιο αυτοκινητο του,ετσι χυμα λιγο πριν το σπιτι μας,σε ενα χωραφι που λεει οτι του ανηκει.Οταν τον ανεφερα στο Δημο τον πηραν τηλεφωνο,ως φιλαρακια κολητα τα ειπαν.Ο τυπος τους εγραψε,το αυτοκινητο παραμενει εκει σε κοινη θεα διπλα απο τον δρομο και εχει μετατραπει σε εστια μολυνσης και κινδυνο για φωτια το καλοκαιρι,διπλα απο το πευκοδασος.Αιγινιτης δεν ειναι ο κυριος αυτος;Τι να πεις απο εκει και περα για την ξεφτιλα με τα κλαδεματα και τα σκουπιδια;Τα αυθαιρετα που ξεπετιουνται μεσα στο δασος,την αναισθησια κυριως των ντοπιων απεναντι στην καταστροφη του περιβαλοντος.Τους δυναμιτες που ακουω το βραδυ στα ανοιχτα;Λοιπον δεν ειναι οι πολιτικοι ειναι και οι πολιτες.Αλλωστε τον σημερινο δημαρχο οι πολιτες τον ψηφισαν.Α και να μην το ξεχασω.Αιγινιτες δεν ειναι οι επιχειρηματιες της παραλιες,που μετετρεψαν το πανεμορφο λιμανι σε μια φουσκωτη καποτα απο τα πλαστικα τους;Την Αιγινα την ποναμε για αυτο στεναχωριομαστε με οσα στραβα βλεπουμε.Χαιρετισμους.

  16. Ο/Η Dim.Theo λέει:

    Η Αίγινα αποτελεί αγαπημένο προορισμό..
    την έχω επισκεφθεί πολλάκις στο παρελθόν οπότε το να γράψω κάτι για οτ νησί αυτό (από τη δική μου ματιά) ήρθε σχεδόν φυσικά…
    http://dimitriostheodorou.wordpress.com/2012/04/26/i-diva-tou-argosaronikou/

Σχολιάστε

