Ελικοδρόμιο και κυματοθραύστης

Ελικόπτερο ΕΚΑΒΠραγματικά, είναι μυστηριώδης και ακατανόητος ο τρόπος που σκέφτονται και λειτουργούν οι δημοτικοί μας άρχοντες. Επιμένουν, για παράδειγμα, να λύσουν πάση θυσία το πρόβλημα ασφαλείας που δημιουργείται στο λιμάνι της Αίγινας τις ελάχιστες ημέρες του χρόνου που φυσούν ισχυροί δυτικοί άνεμοι. Έχουν εξαπολύσει λυτούς και δεμένους για να υπερβούν το πλήθος των εμποδίων που δημιούργησε η ίδια η λύση που επέλεξαν: η κατασκευή δηλαδή ενός τεράστιου κυματοθραύστη μέσα σε έναν από τους σημαντικότερους υποθαλάσσιους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας μας. Και ενώ λοιπόν για το πρόβλημα των δυτικών ανέμων δείχνουν μιαν αξιοζήλευτη αγωνιστικότητα, στις περιπτώσεις, άλλων προβλημάτων, πολύ πιο ζωτικών για την ασφάλεια των κατοίκων της Αίγινας και, μάλιστα, με λύσεις πολύ πιο απλές και εφικτές, το παραμικρό εμπόδιο τους κάνει να εκδηλώνουν μιαν απρόσμενη νομιμοφροσύνη και να εγκαταλείπουν τον αγώνα χωρίς ούτε μια λέξη διαμαρτυρίας.

Αφορμή για τις σκέψεις αυτές μου έδωσε η ειδησεογραφία για το τροχαίο της περασμένης Παρασκευής. Ευτυχώς, την ώρα του ατυχήματος αναχωρούσε ένα ιπτάμενο δελφίνι και έτσι ο τραυματίας μεταφέρθηκε –όσο πιο γρήγορα ήταν δυνατόν– σε νοσοκομείο της πρωτεύουσας. Αναρωτήθηκα όμως τί θα γινόταν αν το ατύχημα είχε συμβεί νύχτα, ή αν είχε συμβεί ενώ υπήρχε απαγορευτικό απόπλου, ή αν το ιπτάμενο είχε ήδη αναχωρήσει και το επόμενο δρομολόγιο ήταν σε δύο ή τρεις ώρες. Αναρωτήθηκα επίσης τί θα γινόταν και στην περίπτωση που η κατάσταση κάποιου τραυματία ή ασθενούς απαιτούσε πολύ πιο γρήγορη μεταφορά του σε νοσοκομείο. Στις περιπτώσεις αυτές κανένα λιμενικό έργο –κανένας κυματοθραύστης– δεν πρόκειται να βοηθήσει.

ΕλικοδρόμιοΕίναι προφανές ότι για τέτοιες κρίσιμες περιπτώσεις που η ταχύτατη μεταφορά του τραυματία ή ασθενούς είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, αυτό που χρειάζεται ένα νησί είναι κάτι πολύ πιο απλό: ένα ελικοδρόμιο. Έναν χώρο, δηλαδή, που να πληροί τις προδιαγραφές για την ασφαλή προσγείωση ενός ελικοπτέρου. Η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε προσπαθήσει για την δημιουργία του, και αυτό είναι προς τιμήν της. Είχε εντοπίσει την κατάλληλη έκταση στο Λεόντι, είχε πάρει το πράσινο φως ως προς την καταλληλότητά της από τις αρμόδιες αρχές, είχε βρει τρόπο να προμηθευτεί τα ειδικών προδιαγραφών φώτα που απαιτούνται. Αλλά κάποια στιγμή εμφανίστηκε ένα εμπόδιο και το σωτήριο έργο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Το ανυπέρβλητο εμπόδιο ήταν ότι η περιοχή του Λεοντίου –η οποία εφάπτεται του χώρου του εμπορικού λιμένα της Αίγινας– έχει χαρακτηρισθεί από την πολεοδομία ως τουριστική. Ως εκ τούτου η δημιουργία ελικοδρομίου εκεί απαγορεύεται. Το αποτέλεσμα; Κανείς δεν ασχολήθηκε ποτέ ξανά με το ελικοδρόμιο.

Και όμως! Στην περίπτωση του κυματοθραύστη βρέθηκε, μια χαρά, ο τρόπος να ανατρέψει το ίδιο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προηγούμενες αποφάσεις του. Ούτε οι αρνητικές εισηγήσεις των αρμοδίων, ούτε τίποτε άλλο δεν εμπόδισε το συμβούλιο να επιτρέψει την κατασκευή ενός σχεδόν άχρηστου τερατουργήματος μέσα στον χώρο του αρχαίου λιμένα της Αίγινας. Γενικοί γραμματείς υπουργείων, αντιπεριφερειάρχες, βουλευτές, παράγοντες και παραγοντίσκοι της εθνικής και της τοπικής πολιτικής σκηνής, μπήκαν σε μιαν ευγενή άμιλλα για το ποιος θα μας αποκαλύψει πρώτος τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε –κυρίως αυτός– στην επίτευξη της πρωτοφανούς γνωμοδότησης του Κ.Α.Σ. ή στο να καμφθεί τελικά η κατανοητή διστακτικότητα του Υπουργού Πολιτισμού να υπογράψει την σκανδαλώδη υπουργική απόφαση. Ενώ λοιπόν για τον κυματοθραύστη όλα αυτά αποδείχτηκε ότι ήταν εξαιρετικά εύκολα, από κανενός το μυαλό δεν πέρασε η ιδέα ότι θα μπορούσε να επιστρατεύσει όλους αυτούς τους τόσο πρόθυμους και αποτελεσματικούς μεσολαβητές για να επιτύχει κάτι πολύ πιο απλό και αναγκαίο: την αλλαγή του χαρακτηρισμού της περιοχής του ελικοδρομίου, ώστε το απαραίτητο αυτό έργο να υλοποιηθεί.

Φωτιά στο ΛεόντιΣε κανέναν δεν ζητήθηκε να εκλιπαρήσει, σε κανέναν να απαιτήσει, σε κανέναν να εκβιάσει για το έργο αυτό, ούτε βέβαια βρέθηκε κανένας να απειλήσει με ξυλοδαρμό τυχόν διαφωνούντες. Φταίει άραγε το χαμηλό του κόστος σε σχέση με τον κυματοθραύστη που τους κάνει να το περιφρονούν; Ακούγεται ότι ο κυματοθραύστης θα στοιχίσει τελικά δέκα εκατομμύρια. Φταίει ότι δεν έχει τόσο επίμονο εμπνευστή, μελετητή και αξιολογητή; Κανείς δεν ξέρει. Πάντως για την άχρηστη πλέον περιοχή του ελικοδρομίου βρέθηκε επιτέλους μια χρήση που να ταιριάζει με την τουριστική της λειτουργία. Έγινε χώρος εναπόθεσης και de facto υγειονομικής καύσης απορριμμάτων…

Advertisements
This entry was posted in Aegina First and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ελικοδρόμιο και κυματοθραύστης

  1. Ο/Η βόμβος λέει:

    και για του λόγου το αληθές: ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΘΗΚΕ το ελικοδρόμιο στη θέση Λεόντι από την Υ.Π.Α.!.
    Από τότε τίποτα…

  2. Ο/Η Ανώνυμοs λέει:

    Δεν τάξερα αυτά για το ελικοδρόμιο.Ντροπή στους καινούργιους που το θάψανε! Και το κάνανε και χωματερή!!!!!

  3. Παράθεμα: Έρμαια της τύχης μας: ένα παιχνίδι ζωής και θανάτου | Aegina First | Πρώτα η Αίγινα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s