Βασανιστικό ερώτημα της Εμβόλιμης: Και τώρα τί θʼ απογίνουμε χωρίς Παρασκευάδες;

Το μήνυμα του Δήμου, για την απογραφή, άρχιζε έτσι: «Απογράφομαι στην Αίγινα. Η παρουσία μου μετράει». Και μεταξύ άλλων συνέχιζε: «…Ειδικά το Σαββατοκύριακο 14 και 15 του Μάη πρέπει να μας βρει όλους και όλες στην Αίγινα είτε είμαστε μόνιμοι κάτοικοι είτε έχουμε εδώ τις παραθεριστικές κατοικίες μας. Υποστηρίξτε το Δήμο στον οποίο ζούμε μόνιμα ή μας χαρίζει στιγμές ξεκούρασης και ηρεμίας. Παρακινείστε τους γείτονες και τους φίλους σας να ακολουθήσουν το παράδειγμά σας και να απογραφούν στην Αίγινα». Πρέπει να ’ρθουνε όλοι, σκέφτηκα, γιατί καθώς τα χρηματικά κονδύλια θα είναι ανάλογα με τον αριθμό των απογραφέντων, (ανθρώπων και σπιτιών) η Αίγινα, θα ανασάνει οικονομικά. Πριν από τριάντα χρόνια, στην απογραφή του 1981, μόνο τα παραθεριστικά σπίτια, ήταν 14.000! Μα τι χαρά που έκανα. Ετούτα τα νέα είναι καλά σκέφτηκα και είπα να κάνω μια λίστα φίλων και ν’ αρχίσω τα τηλέφωνα. Και εκεί που έκανα τους λογαριασμούς και τις χαρές, ένιωσα τις πρώτες… κρυάδες. Πω, πω, πω, τί θα πάθαινα! Με τι μούτρα να ζητήσω από τους φίλους και τις φίλες, να είναι εδώ για την απογραφή; Τη μια τους λέμε «Παρασκευάδες», και τους διώχνουμε απ’ το Φιστίκι Φεστ και την άλλη τους θέλουμε για… αριθμητική δύναμη! Το δίλημμά μου μεγάλο. Όμως υπάρχουνε και ενθαρρυντικά σημάδια: o Δήμαρχος στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο είπε για τον Καπράλο, ότι «…είναι καλλιτέχνης παγκόσμιας γνωριμίας!». Εγώ το έβγαλα το συμπέρασμα. Αφού ο Καπράλος που ήταν «Παρασκευάς», και πάντως «ξενοκαρφίτης», γίνεται κατά κάποιον τρόπο αποδεκτός από επίσημα χείλη, θα ’χω και ’γω άλλον αέρα για να ζητήσω την παρουσία των φίλων που είχαν δυσαρεστηθεί από τις εξαγγελίες της Προέδρου του Φεστιβάλ της Φιστικιάς. Θα καταλάβουνε όμως τί εννοούσε ο Δήμαρχος μ’ αυτό το «γνωριμίας». Να τους το μεταφέρω; Είναι και μορφωμένοι –άλλο κακό κι αυτό– και μπορεί και να τον παρεξηγήσουνε. Άσε που πρέπει να μιλήσω και στην Πρόεδρο μήπως και την πείσω να ανασκευάσει! Πρέπει όμως πρώτα, να βρω έναν τρόπο να επικοινωνήσω μαζί της. Μα όλα τα δύσκολα σε μένα; Κι αυτή η ευλογημένη, μόνο Παρασκευές έρχεται στην Αίγινα; Κι όταν έρχεται πρέπει να συνεδριάζει πότε με τη μία επιτροπή και πότε με την άλλη; Επόμενο είναι να μην προλαβαίνει τίποτα. Αφού με τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής, επικοινωνεί πια διά του τύπου. Δεν είδατε εκείνη την ανακοίνωση στο Aegina Portal που τους ζητούσε να την ενημερώσουν; Δεν αδειάζει ούτε για να τους κάνει ένα τηλεφώνημα… Έχει μπλέξει και με κείνο το φως… «Φως στη γιορτή της Φιστικιάς» (Μήνυμα είναι; Σύνθημα είναι; Δεν το πολυκατάλαβα), και ξημεροβραδιάζεται ψάχνοντας και βρει κανένα ακόμη σλόγκαν. Βρήκε, όμως, για το γευσιγνωστικό μέρος, το καλύτερο: «Φως στο πιάτο». Τρομερό σύνθημα! Μάλλον θα το ψάρεψε στην ιστοσελίδα του Κατσαρού για τα μεταλλαγμένα. Λοιπόν νομίζω ότι έχω τη λύση: θα της δώσω «Τα λιανοτράγουδα» του Ρίτσου, «Το Φως που Καίει» του Βάρναλη, το «Φως στο τούνελ» της Νικολούλη, το «οικόπεδα με φως, νερό, τηλέφωνο», ή το κυπριακόν «Το φως στο παναθύριν σου, τζι ούλλ’ η δροσιά στο στόμαν». Κάτι τέλος πάντων, για να πάρει μερικές ιδέες… Και έτσι θα την καταφέρω να κάνει έκκληση στους έν Αθήναις και εν Πειραιεί Παρασκευάδες, να σπάσει ο πάγος, μήπως και έρθουν για την απογραφή. Αλλά άμα δεν την καταφέρω; Τι άλλο να σκεφτώ, η Εμβόλιμη; Να βοηθήσω την Αίγινα θέλω. Δεν είναι Φως, Φανάρι;

Η Εμβόλιμη

Advertisements
Aside | This entry was posted in Συνεργασίες, Σημειώματα and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Βασανιστικό ερώτημα της Εμβόλιμης: Και τώρα τί θʼ απογίνουμε χωρίς Παρασκευάδες;

  1. Ο/Η Είδα φως και μπήκα λέει:

    Κρίμα που το FF δεν γίνεται των Φώτων να πιάσει τόπο και το σύνθημα! Ή έστω Πάσχα για να λειτουργήσει ο συνειρμός με το Άγιον Φως!

  2. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Εάν αγαπητή Εμβόλιμη υπάρχει τέτοιος καημός να βρεθούν «θεματικά» σλόγκαν που θα παραπέμπουν στο Φως-Φιστικιά, η γιορτή θα μπορούσε να γίνει τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου. Τί ποιο κατάλληλο από το: «Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός…» Η ώρα δε, να είναι απογευματινή για να της ταιριάξει το»Φως ιλαρόν…» Μη στεναχωριέσαι, κάτι θα βρούμε. Όλοι θα βοηθήσουμε.

  3. Ο/Η φωτόνιο λέει:

    ο Σάκης και η Κυπραίου είναι έτη φωτός μπροστά.κινδυνεύουν μάλιστα να γίνουν κι αυτοί….παγκοσμίου γνωριμίας…..για τους λάθος λόγους βέβαια…..

  4. Ο/Η ακατανόμαστος λέει:

    Εξαιρετικά αφιερωμένο στην κ. Πρόεδρο ένα τραγούδι της παγκοσμίως γνώριμης καλλιτέχνιδος Ελπίδας από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του παλιού καλού καιρού, την χρυσή εποχή της επταετίας, τότε που η τηλεόραση άλλη είχε ποιότητα:
    Κοίτα το Φως

  5. Ο/Η Άπελπις λέει:

    «Φως ονομάζεται η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι (οφθαλμό) και που εκλαμβάνεται ως αίσθηση (αντίληψη) αυτής. Συνεπώς είναι το αίτιο της όρασης» λέει η Βικιπαίδεια. Και το ερώτημα της εμβόλιμης μπορεί να εμπλουτισθεί με αυτό τον προσδιορισμό, που με τη σειρά του θα δώσει φως στα σκοτεινά σημεία.
    Κι ας τον πάρουμε λέξη προς λέξη: Ο ορισμός κάνει λόγο για «ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία», που σε παραπέμπει ευθέως σε κάποιο είδος αύρας. Εσείς, πείτε μου με το χέρι στην καρδιά, ποια αύρα και μάλιστα θετική, έχετε διακρίνει στο βλέμμα των διοικούντων; Προχωράμε στα περί αίσθησης: Δηλαδή η κυρία Πρόεδρος διαθέτει κατιτίς το αισθησιακό; Ή έχει κανείς την ψευδαίσθηση πως άνθρωποι τέτοιου βεληνεκούς «παγκόσμιας γνωριμίας» διαθέτουν αντίληψη; Αφού λοιπόν δεν είναι σε θέση να υπηρετήσουν το αίτιο της όρασης, δεν μπορούν να υπηρετήσουν και την προοπτική της ίδιας της όρασης…
    Με τούτα και μ’ εκείνα αποδεικνύεται ότι ουδεμία σχέση υπάρχει μεταξύ του φωτός και της δημοτικής αρχής μας. Μοναδική ελπίς όχι η αοιδός Ελπίς αλλά ο Ύψιστος, που είθε να εισακούσει την αγωνία μας και να τους φωτίσει…

    • Ο/Η Εύελπις λέει:

      εγώ πάλι την συμπαθώ την κ. Κυπραίου διότι ξέρει να διατάζει! Δεν βλέπετε; Σούζα τους έχει όλους : τι Δημάρχους, τι Αντιδημάρχους, τι Προέδρους Δ.Σ….. Αυτό που θέλει αυτή γίνεται πάντα ! Σπουδαία γυναίκα!Η σιδηρά κυρία της Αίγινας!!!

  6. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Κλαυσίγελως κύριοι διαχειριστές και παρεπιδημούντες στο νησί. Πράγματι είναι κωμικοτραγικό από τη μιά να μιλάνε για «παρασκευάδες» και από την άλλη να τους καλούν για βοήθεια. Από τη μια να τους κοιτάν στην τσέπη και από την άλλη να τους λένε «δεν δικαιούστε δια να ομιλείτε». Αν έχετε κάπως ξεχάσει τη σχετική επιχειρηματολογία περί μειωμένων δικαιωμάτων των «παρασκευάδων», γυρίστε στο «ψαγμένο» blog να τη θαυμάσετε.

  7. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Σαν μικρή συνεισφορά για την επίλυση του τελευταίου προβλήματος που αντιμετωπίζει πάλι η Εμβόλιμη, θα προτείνω το αξεπέραστο μυθιστόρημα Και με το Φώς του Λύκου Επαν’ερχονται της Ζυράννας Ζατέλη. Αν δεν βρεί κάποιος ιδέες μέσα στις 700 σελίδες του, ε τότε δεν θα βρεί αλλού.

  8. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Άλλη μία ερμηνεία για το «Φώς» είναι η κραυγή απελπισίας «Κάποιος να ανάψει το Φώς! Πρέπει να οργανωθούμε» απο το γνωστό άπαιχτο ανέκδοτο που ίσως να περιγράφει και την κατάσταση στην οποία κινδυνεύει να περιέλθει το φετεινό ΦΦ. Για ορισμό του λήμματος εδώ

  9. Ο/Η χρησμός λέει:

    Ἴσως τὸ φῶς θἆναι μιὰ νέα τυραννία. Ποιὸς ξέρει τί καινούργια πράγματα θὰ δείξει.

  10. Ο/Η ΔΦ λέει:

    Πολύ θα ήθελα όχι μόνο να απογραφώ αλλά να μείνω μόνιμα και στην Αίγινα… Δυστυχώς τα δρομολόγια κάθε χρόνο αλλάζουν όπως και ο αριθμός των πλοίων, το ρολόι του νερού είναι 150 μέτρα από την είσοδο του σπιτιού μου καθιστώντας με υπόλογο για ότι ζημιά μπορεί να συμβεί μακρυά από το οικόπεδό μου, όταν βρέχει το ρεύμα παίζει (το περσινό του καλοκαιριού το θεωρώ άτυχη στιγμή), το ίντερνετ με επισκέπτεται κατά το δοκούν (λόγω ποιότητας των γραμμών μάλλον), ο Δήμος με τιμωρεί ζητώντας μου χρήματα επειδή παρκάρω στο άθλιο χωμάτινο οικόπεδο απέναντι από τις φυλακές αντί να πάρω το αυτοκίνητο μαζί μου στη Σπ. Ρόδη – η οποία ΠΡΕΠΕΙ να γίνει πεζόδρομος και …τέλος (για να σταματήσω κάποια στιγμή) νομίζω κάθε χρόνο ότι τα παιδιά μου μπορούν να παίζουν ελεύθερα στην κλειστή παραλία μέχρι να περάσει ο πρώτος τροχολάτρης ελληνάρας με τον οποίο πρέπει να πλακωθείς για το αυτονόητο…Έτσι λοιπόν λέω τελικά να κάτσω εδώ και να έρχομαι τις Παρασκευές….. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Το νησί είναι πανέμορφο και σε ιδανική απόσταση, οι ντόπιοι (κάποιοι από αυτούς) όμως κάνουν ΟΤΙ μπορούν για να πηγαίνουν όλα στραβά. Είτε με την αδιαφορία τους είτε με τη λογική της αρπαχτής….

  11. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Δεν χρειάζεται να διαπληκτιστείτε κύριε ΔΦ με αυτούς που περνούν από την κλειστή παραλία. Θα σας βρίσουν με τα χυδαιότερα λόγια και θα βρεθούν αμέσως τοπικές εφημερίδες να γράψουν ότι του κλωτσάγατε το αυτοκίνητο, ενώ αυτός ο καημένος πήγαινε να παραλάβει την (ανύπαρκτη) ανάπηρη γυναίκα του. Βγάζουμε τα μάτια μας, καταστρέφουμε το νησάκι και ψοφάμε την κατσίκα του γείτονα. Η διαχείριση της περιουσίας θέλει αρετή. Και το νησί είναι ανεκτίμητη περιουσία.

  12. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Το «φώς στη γιορτή της φιστικιάς» είναι και μήνυμα και σύνθημα. Σπανίως μέσα σε τόσο λίγες λέξεις κρύβονται τόσα πολλά και είναι απορίας άξιον το πώς δεν έχουν μέχρι σήμερα σχολιαστεί αναλόγως. ΦΩΣ στο τάδε γεγονός σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές σκοτεινές πλευρές στο γεγονός αυτό. Δεν χωρεί άλλη ερμηνεία. Η ατυχής απόπειρα να θεωρηθεί η λέξη ΦΩΣ ως προσπάθεια να γίνει το φεστιβάλ περισσότερο γνωστό, αντιμετωπίστηκε με καγχασμούς.
    Το σύνθημα λοιπόν για ΦΩΣ ικανοποιεί ψυχαναλυτικά τόσο τους εμπνευστές του όσο και όσους βυσσοδομούν και συκοφαντούν περί δήθεν ατασθαλιών στα οικονομικά του φεστιβάλ, παρά τους επίσημους απολογισμούς και την απρόσμενη οικονομική τους επιτυχία εν καιρώ κρίσης.
    Το δεύτερο μήνυμα είναι ότι η προσπάθεια να αλλάξει ο χαρακτήρας του φεστιβάλ δεν εγκαταλείφθηκε. Μπορεί να μην πέρασε η άποψη να αλλάξουν όλα (συζητήθηκε σοβαρά) αλλά ο χαρακτηρισμός του φεστιβάλ ως «γιορτή της φιστικιάς» ήταν πρόταση που είχε κατατεθεί εξ αρχής, για να συνδεθεί με παλιότερη προσπάθεια (επί Γκότση) και να θεωρηθεί το φεστιβάλ αναβίωση παλιότερης γιορτής, κάτι που θα διευκόλυνε τη σταδιακή μετατροπή του σε μια γιορτή φιστικιάς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Το «γιορτή της φιστικιάς» λοιπόν είναι ένα μήνυμα, μια υπόσχεση ότι η μετατροπή του φεστιβάλ σε κάτι άλλο, είναι μια ιδέα που δεν έχει εγκαταλειφθεί. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα να μπερδεύεται ο κόσμος με αλλαγές ονομάτων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s