Φυστικοκαμώματα

«Φιστικοκαμώματα»Ο ευρηματικός τίτλος της παράστασης που ανέβασε η θεατρική ομάδα Ορμίσκος του Βασίλη Βασιλάκη τον περασμένο Σεπτέμβριο στα πλαίσια του 2ου Aegina Fistiki Fest, δεν θα μπορούσε να ταιριάζει καλύτερα με τα διαδραματιζόμενα τις τελευταίες μέρες στο νησί μας. Ένας πυρετός φυστικιού έχει καταλάβει όλους μας, και τα πάθη μοιάζουν να ξεπερνούν και εκείνα της προεκλογικής περιόδου. Έντονες αντεγκλήσεις στα μαγαζιά και τα καφενεία. Τα τηλέφωνα έχουν ανάψει. Η αιγινήτικη μπλογκόσφαιρα φλέγεται: στο μπλογκ Aegina New που αποτελεί τον άξιο διάδοχο του αλήστου μνήμης  aiakos rex, ως το κατεξοχήν μέσο αφιλτράριστης έκφρασης των βασικών ενστίκτων των Αιγινητών, οι σχετικές αναρτήσεις έχουν συγκεντρώσει ήδη, την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τον απίστευτο αριθμό των 397 οργίλων σχολίων. Είναι προφανές ότι το μέλλον του επιτυχημένου Φεστιβάλ που άγγιξε τις καρδιές των Αιγινητών και που έφερε χιλιάδες επισκέπτες στο νησί σε μια περίοδο τουριστικής δυσπραγίας, έχει αναχθεί σε θέμα κεφαλαιώδους σημασίας για τους πολίτες της Αίγινας.

Το μυστικό της επιτυχίας

Η σπάνια αυτή απήχηση της Γιορτής του Φυστικιού αποδεικνύει ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό «πανηγυράκι» – όπως το θέλουν κάποιοι επικριτές του, ορισμένοι από τους οποίους μάλιστα έχουν μεταμορφωθεί σε όψιμους θεματοφύλακές του. Το μυστικό του είναι η συλλογικότητα και η αυτοδιαχείριση. Ξεκίνησε ως μια ιδέα μιας μικρής ομάδας πολιτών, γρήγορα κέρδισε έδαφος και ενέπλεξε πολλούς από τους δραστήριους φορείς της Αίγινας που συνασπίστηκαν σε μια οργανωτική επιτροπή με ανοιχτή δομή και ανεπίσημη διάθεση, που απαρτιζόταν από εκπροσώπους, κυρίως, των φορέων αυτών καθώς και από μεμονωμένα άτομα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες.

Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή

aegina fistiki festΗ «εξυπνάδα» της προηγούμενης δημοτικής διοίκησης ήταν ότι αγκάλιασε την αυθόρμητη αυτή πρωτοβουλία των πολιτών, δίνοντάς της χώρο να αναπτυχθεί χωρίς την παραμικρή παρεμβατική διάθεση. Αυτό είναι ακριβώς και το πνεύμα που επιτρέπει στην εποχή μας την επιτυχία πολλών πρωτοβουλιών που προέρχονται από κινήσεις πολιτών ή εθελοντικές ομάδες οι οποίες συχνά πλαισιώνουν τους γραφειοκρατικούς –και για αυτό δυσκίνητους– δήμους ή άλλους φορείς και οργανισμούς. Ο δήμαρχος ή ο επικεφαλής του εκάστοτε φορέα μόνο να κερδίσει έχει από μια τέτοια στάση. Θα θέσει την πρωτοβουλία υπό την αιγίδα του –θα την ενισχύσει ενδεχομένως και σε κάποιον βαθμό– και σε περίπτωση επιτυχίας θα εισπράξει τα οφέλη χωρίς όμως να κινδυνεύει να είναι και συνυπεύθυνος σε περίπτωση που η πρωτοβουλία αποτύχει.

Εθελοντισμός και θεσμική εξουσία

Από την άλλη πλευρά η χαλαρή αυτή σχέση συνεργασίας βοηθάει και με άλλον ένα ακόμη σημαντικό τρόπο. Ο εθελοντισμός σήμερα δεν μπορεί να εμφανίζεται ως κατευθυνόμενος από κέντρα πολιτικής εξουσίας, έστω και αυτοδιοικητικής. Μέσα στην ευρύτερη κρίση των αξιών που χαρακτηρίζει την κοινωνία μας και την απαξίωση της πολιτικής, η εθελοντική δράση για την βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητάς μας προσελκύει πολλά ανήσυχα και ανυπότακτα πνεύματα, και κυρίως νέους, στους οποίους δεν αρέσει να αισθάνονται ενταγμένοι σε δομές και ιεραρχίες ενός συστήματος που έχει για αυτούς απαξιωθεί βαθειά. Θα είχαν την ίδια συμμετοχή και απήχηση οι atenistas για παράδειγμα, αν την όποια συντονιστική επιτροπή τους έπρεπε να ορίζει ο εκάστοτε Δήμαρχος Αθηναίων;

Μικροπολιτική και τοπικοί πολιτικοί

Πιστεύω λοιπόν ότι η κρίση που προέκυψε με το Φεστιβάλ του Φυστικιού –η πρώτη μεγάλη κρίση της δημαρχίας Σακκιώτη— δεν οφείλεται τόσο στις μικροπολιτικές παραταξιακές αντιπαλότητες, οι οποίες ήταν μάλιστα οξυμένες ήδη από την εποχή της διεξαγωγής του 2ου Φεστιβάλ, λόγω της εγγύτητας των εκλογών. Δεν οφείλεται επίσης ούτε στην στάση μεμονωμένων προσώπων, όπως η δημοτική σύμβουλος Τιτίνα Κανελλά, η οποία κατηγορείται από κάποιους για τον αρνητικό ρὀλο που ενδεχομένως να έπαιξε. Σίγουρα υπήρξαν λανθασμένες κινήσεις και αρνητικές συμπεριφορές, πιθανώς μάλιστα και από τις δύο πλευρές. Η πηγή όμως της σύγκρουσης ανάμεσα στην νεοεκλεγμένη Δημοτική Αρχή –που είχε δεσμευτεί προεκλογικά για την συνέχιση του Φεστιβαλ– και στους εμπνευστές του και πρωτεργάτες της πανθομολογούμενης επιτυχίας του βρίσκεται φοβούμαι πολύ πιο βαθειά.

Συμπεριφορές και νοοτροπίες

Τα φυστικοκαμώματα που διαδραματίστηκαν στο γραφείο του Δημάρχου δεν τιμούν κανέναν. Υποκρύπτουν όμως μιαν αγεφύρωτη διαφορά νοοτροπίας. Στην ελεύθερη συμμετοχική αντίληψη, στην οποία το Φεστιβάλ οφείλει την μοναδική του ταυτότητα, η νέα δημοτική αρχή αντιπροτείνει ένα πολύ πιο συγκεντρωτικό, ιεραρχημένο και τυπολατρικό μοντέλο. Οφείλεται αυτό στην μακρά ενασχόληση των περισσότερων στελεχών της με τον συνδικαλισμό και την πολιτική; Ίσως. Οπουδήποτε πάντως και αν οφείλεται, η νοοτροπία αυτή –που μοιάζει να σέβεται περισσότερο τους θεσμούς και την ιεραρχία, παρά τα πρόσωπα και τις ιδέες, που υπολογίζει ίσως περισσότερο τον τύπο παρά την ουσία– είναι έκδηλη παντού.

Επιστροφή στις κλασσικές αξίες

Τραγωδία...Είναι επόμενο λοιπόν ότι το αυθόρμητο και συμμετοχικό Φεστιβάλ που ξέραμε θα αποκτήσει έναν πολύ διαφορετικό χαρακτήρα εφόσον οργανωθεί από μιαν επιτροπή διορισμένη και ελεγχόμενη από την Δημοτική Αρχή. Από μιαν αρχή που δυσκολεύεται να κατανοήσει την διαφορά μεταξύ του μέλους της οργανωτικής επιτροπής και του μέλους της ομάδας των εθελοντών. Αν θεωρήσουμε ότι αυτό αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη, τότε οι ευθύνες των αρχικών διοργανωτών και της διοίκησης Κουκούλη είναι μεγάλες, διότι δεν φρόντισαν να διασφαλίσουν την θεσμική ανεξαρτησία του. Η άλλη πλευρά θα υποστηρίξει βέβαια ότι η νέα δομή δεν είναι κατ’ ανάγκην χειρότερη – ότι μπορεί να γεννήσει μιαν ισάξια ή και πιο επιτυχημένη Γιορτή του Φυστικιού. Είναι πάντως βέβαιο ότι το Φεστιβάλ δεν θα είναι πια το ίδιο: αν το παλιό είχε την δροσιά, τον ενθουσιασμό, την ευρηματικότητα και κυρίως την συμμετοχή του κοινού που είχαν τα «Φιστικοκαμώματα» του Ορμίσκου, φοβάμαι πως το καινούργιο φιλοδοξεί –στην καλύτερη περίπτωση– να έχει την αρτιότητα της φόρμας, τον σεβασμό στους κανόνες και την μεγάλη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει μιαν ελαφρώς μουχλιασμένη και κάπως πληκτική αναβίωση παλαιάς καλής παράστασης μιας άλλης εποχής. Ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να προτιμά την μία ή την άλλη εκδοχή του Φεστιβάλ. Το ερώτημα είναι ποιαν από τις δύο προτιμά ο κόσμος. Για εμένα τουλάχιστον η απάντηση είναι προφανής. Ελπίζω να διαψευστώ.

Advertisements
This entry was posted in Aegina First and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

38 Responses to Φυστικοκαμώματα

  1. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Εγώ αναρωτιέμαι πόσο βοήθησε το φεστιβάλ την ίδια τη φιστικιά; Εκτός από τις τσέπες των επαγγελματιών που γιόμισαν για ένα τριήμερο, είδατε πουθενα΄να φυτεύτηκε μία φιστικιά; Τότε τη φεστιβάλ είναι αυτό στο οποίο τρίβουν τα χέρια τους οι ζαχαροπλάστες, οι κεραμίστες, οι ενδυματολόγοι, οι ζωγράφοι και κάθε «είδους» καλλιτέχνες. όλοι το έχουμε καταλάβει ότι το φιστίκι ΄φεστιβάλ είναι μια καλή αρπαχτή.

    • Ο/Η Ανώνυμος λέει:

      το σχόλιο σου είναι κακόβουλο….. αυτά τα λέει μόνάχα γνωστή εισαγωγέας φιστικιού πουχει θράσος περισσόΣιχαίνεται τον πολιτισμόκαι και την καλιτεχνική εκφραση…… εξαιρούνται κάτι ταινίες που προβάλει σένα υγρό και ανήλιαγο υπόγειο.Γιατί από αυτές εισπράτει…..

    • Ο/Η φίστικος λέει:

      Τώρα που το λες 12.20 και εγώ δεν έχω δει κανέναν να φυτεύει φιστικιές. Μήπως τότε να καταργήσετε το ΦΦ σαν άχρηστο;
      Παρόλα αυτά νομίζω ότι κάτι περισσότερο κάνει το ΦΦ για τη φιστικιά απ’ ότι οι παλιές γιορτές μαρίδας για την μαρίδα. Κάτι τα σεμινάρια των αγροτών, κάτι η προώθηση του προϊόντος…. Ελπίζω πάντως στο καινούργιο φεστιβάλ να μην δω τους εθελοντές του Δημάρχου να φυτεύουν συμβολικά φιστικιές στα πάρκα…. Είδαμε και πάθαμε να γλιτώσουμε από τους φοίνικες στην Παραλία! Μη τη βρούμε τώρα από τις φιστικιές!

  2. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    ωπα ζήλεψες κι εσύ ρε μεγάλε και άρχισες τα φιστικοκαμώματα;

  3. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΦΙΣΤΙΚΙ ΦΕΣΤ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΙΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΚΟΝΟΜΗΣΑΝΕ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΕΣΤ? ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΤΑΙ ΟΜΩΣ? ΑΜ ΔΕ!!!

  4. Τι είναι εθελοντισμός
    – Τι είναι εθελοντική εργασία

    Εθελοντική εργασία είναι:

    Η οργανωμένη προσφορά υπηρεσιών προς το κοινωνικό σύνολο χωρίς χρηματική αμοιβή και στο πλαίσιο μη κερδοσκοπικών φορέων.

    Μπορεί να αφορά:
    Στην προστασία του περιβάλλοντος – στην προστασία απειλούμενων ειδών
    Στην κοινωνική πρόνοια και στην υποστήριξη ευπαθών ομάδων του πληθυσμού
    Στην εκπαίδευση
    Στον πολιτισμό – στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
    Στην πολιτική προστασία
    Στην εμπέδωση της ειρήνης
    Στην προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων
    Στις ανθρωπιστικές παρεμβάσεις σε περίοδο κρίσης
    Στα αναπτυξιακά προγράμματα – καταπολέμηση της φτώχειας

    καθώς και άλλες δράσεις κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα

    -Τι δεν είναι εθελοντισμός

    Η απλήρωτη εργασία (στο πλαίσιο επαγγελματικών ρόλων και όταν υπάρχει υποκατάσταση εργαζομένων)
    Η καταναγκαστική εργασία (όταν δηλαδή, μια υπηρεσία προσφέρεται αναγκαστικά με επιβολή και όχι ως ελεύθερη επιλογή)
    Η εκμετάλλευση της διάθεσης για κοινωνική προσφορά με σκοπό το κέρδος
    Η συμμετοχή σε δραστηριότητες εμπορικού, διαφημιστικού και εν γένει κερδοσκοπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο φορέων που δεν είναι μη κερδοσκοπικοί
    Οι διάφορες μορφές πρακτικής εξάσκησης για λήψη πτυχίου/βεβαίωσης
    Η συμμετοχή σε πολιτικά κόμματα και επαγγελματικά αθλητικά σωματεία
    Η εθελούσια συμμετοχή σε δραστηριότητες που αποτελούν χόμπι και αφορούν αποκλειστικά το προσωπικό μας όφελος – ενδιαφέροντα

    Ο εθελοντισμός επίσης διαφοροποιείται από:
    Την οικονομική συνδρομή για την υλοποίηση ενός σκοπού
    Τη φιλανθρωπία με την έννοια της παροχής ευκαιριακής υλικής βοήθειας στο πλαίσιο μιας ανισότιμης σχέσης του βοηθού- βοηθούμενου

    – Διαφορές εθελοντικής – αμειβόμενης εργασίας
    Διαφορετικοί ρόλοι και αντικείμενα εθελοντών και εργαζομένων στο πλαίσιο ενός προγράμματος
    Διαφοροποίηση στις προσδοκίες και τα αναμενόμενα αποτελέσματα από την εμπλοκή στο κάθε είδος εργασίας
    Διαφοροποίηση της επαγγελματικής ευθύνης από την ευθύνη των εθελοντών

    Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του σχεδιασμού ενός προγράμματος θα πρέπει να έχουν προκαθοριστεί εξ αρχής οι διαφορετικοί ρόλοι εθελοντών – εργαζομένων καθώς και τα όρια της εθελοντικής εργασίας, ώστε να εξασφαλιστεί η συνεργασία και να αποφευχθούν οι συγκρούσεις (από επικάλυψη ρόλων, ασαφή όρια και μη επαρκή περιγραφή των καθηκόντων εθελοντών και εργαζομένων)

    – Χαρακτηριστικά του εθελοντισμού
    Στον εθελοντισμό σήμερα οι εθελοντικές υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρονται:
    Μέσα από ένα οργανωμένο πλαίσιο
    Με σταθερότητα και συνέπεια
    Με εκπαίδευση των εθελοντών
    Σε συνεργασία με επαγγελματίες / αμειβόμενο προσωπικό
    Σε τρίτους (και όχι σε άτομα του άμεσου συγγενικού ή φιλικού περιβάλλοντος)
    Για γενικότερο κοινωνικό όφελος
    Στον εθελοντισμό ο εθελοντής καταθέτει προσωπικό χρόνο και προσφέρει υπηρεσίες ο ίδιος, ελεύθερα και συνειδητά, με δέσμευση και συνέπεια.
    Η συμμετοχή των εθελοντών έχει δυναμικό και όχι διεκπεραιωτικό χαρακτήρα: οι εθελοντές καλούνται να αξιοποιήσουν τις προσωπικές – επαγγελματικές δεξιότητες, γνώσεις, εμπειρίες και τη φαντασία τους, να καταθέσουν προτάσεις και γενικά να συμβάλουν σε όλα τα στάδια υλοποίησης μιας δράσης (σχεδιασμός, προετοιμασία, υλοποίηση, αξιολόγηση, συνέχεια).
    Ο εθελοντής δεν αντιμετωπίζεται ως απλήρωτος εργαζόμενος αλλά ως ένα μέρος της κοινωνίας που μπορεί να συμβάλει με πολλούς διαφορετικούς και ιδιαίτερους τρόπους στη δράση.
    Στον εθελοντισμό έχουμε παραγωγή κοινωνικού έργου που θα πρέπει να είναι ορατό και να μπορεί να αξιολογηθεί. Ωστόσο φροντίζουμε πάντα να ικανοποιούνται οι ανάγκες προσωπικής ανάπτυξης του εθελοντή καθώς και τα κίνητρα που τον οδήγησαν να προσφέρει το χρόνο του.

    -Κοινωνικές, πολιτιστικές, πολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις του εθελοντισμού

    – Ο εθελοντισμός σήμερα είναι:
    Διαδικασία απελευθέρωσης της ανθρώπινης δημιουργικότητας και επικοινωνίας
    Διαδικασία διεύρυνσης της κοινωνικής συμμετοχής
    Ένας ενεργός τρόπος κοινωνικής και κοινοτικής ανάπτυξης
    Έκφραση αλληλεγγύης και εκπαίδευσης σε μια κουλτούρα αλληλεγγύης
    Τρόπος παρέμβασης του Ενεργού Πολίτη (και όχι μόνο προσφορά υπηρεσιών)
    Διαδικασία ανάδειξης των κοινωνικών προβλημάτων και ευαισθητοποίησης του κοινού
    Τρόπος άσκησης πίεσης για επίλυση των προβλημάτων και επομένως ένας εναλλακτικός τρόπος άσκησης πολιτικής
    Άσκηση ενός βασικού δημοκρατικού δικαιώματος του πολίτη (συμμετέχω και προσπαθώ να αλλάξω τα πράγματα)
    Μέσα από την ανάδειξη αναγκών δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη
    Για τους νέους αποτελεί έναν τρόπο κοινωνικοποίησης και κοινωνικής ένταξης.

  5. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    άμα το διαβάσω τρεις φορές αυτό το μάθημα θα μπορέσω να δώσω εξετάσεις για λόουερ;

  6. Ο/Η φίστικος λέει:

    Έμπαινε Τάρα οικολόγα με το χρήσιμο κορμί…. Για το οικολογικό σεντόνι περί εθελοντισμού έχω να πω ότι σε αντίθεση με τον ανώνυμο που διαβάζει για λόουερ και είναι κουρασμένος, εγώ το διάβασα με ενδιαφέρον και υπομονή. Θα ταίριαζε βέβαια περισσότερο στη wikipedia παρά στα σχόλια εδώ. Αν ο συγγραφέας του το έχει αναρτήσει στο blog όπου παραπέμπει ή κάπου αλλού ένα απλό link θα ήταν αρκετό. Επιπλέον θα ήταν καλό ο AIGINITHS ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ να έκανε μια προσπάθεια να το συνδέσει με την ανάρτηση που σχολιάζει. Διαφωνεί δηλαδή κάπου με αυτά που λέει ο kfr, ή συμφωνεί; Για μένα πάντως το κείμενό του επιβεβαιώνει αυτά που λέει η ανάρτηση για τη φύση του εθελοντισμού.

  7. Ο/Η μπέμπης λέει:

    καλέ κύριε απόστολε δεν έγραψα εγώ κανένα σχολιάκι, γιαί δεν ξέρω αγγλικούλια. Αφήστε που δεν με αφήνει και η μαμά μου και είπε πως αν το ξανακάνω θα το πει και στη δασκάλα μου.

  8. Μολις τελειωσατε νε τα σχολια στο ΑΙΓΙΝΑ NEW Ειπατε να κανετε και μια αναρτηση στο δικο σας blog. Σας βλεπω κατακοπους, ξεκουραστητε λιγακι.

  9. Ο/Η Περνάει ο στρατός της Ελλάδος φρουρός!!! λέει:

    Δεν μπορείτε να πείτε… προφητική η ανάρτησή του aeginafirst: Επιστροφή λοιπόν στις κλασικές αξίες με Ελένη Κυπραίου… (την πρώτη Ελληνίδα τηλεπαρουσιάστρια!!!). Προβλέπω φεστιβάλ ασπρόμαυρο… κάτι σαν την παλιά καλή ΥΕΝΕΔ….

  10. Ο/Η Περνάει ο στρατός της Ελλάδος φρουρός!!! λέει:

    Η Νέα (Δοτή) Οργανωτική Επιτροπή του Φ.Φ.:

    Προεδρείο:
    Ελένη Κυπραίου (Πρόεδρος)
    Νίκος Οικονόμου (Αντιπρόεδρος)
    Βάντα Βάρτζελη (Γραμματέας)
    Μέλη:
    Φ. Αλυφαντή
    Γ. Αλυφαντής
    Ν. Αλυφαντής
    Γ. Ανταλή
    Α. Βουλγαράκη
    Ι. Δελής
    Τ. Ηλίας
    Μ. Ιωάννου
    Λ. Λαδά
    Μ. Λάιλου
    Τ. Κανελλά
    Γ. Μαλτέζος
    Δ. Μπέσης
    Φ. Μπήτρου
    Σ. Νικολούζος
    Μ. Παπαδόπουλος
    Ρ. Πετρά
    Π. Πετρίτης
    Σ. Σακκιώτης
    Α. Σήμαν
    Ν. Σταμπουλής
    Δ. Τζελεπού
    Ν. Τζίτζης
    Φ. Τζίτζης
    Στ. Τρίμη
    Ν. Χατζηνικολάου
    καθώς και οι πρόεδροι των πέντε δημοτικών κοινοτήτων

  11. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    μήπως η ασχετοσυνη κάποιων για το ΦΦ έφερε παρεξηγήσεις?μήπως ορισμένους τους ρωτίσανε αν θα είναι και πάλι εθελοντές και τους βάλανε στην οργανωτική επιτροπή?

  12. Ο/Η Ο εθνοσωτήριος λέει:

    Τέλεια!!! Η Ελένη Κυπραίου, με άρωμα στρατοκράτη, εγγυάται το σύγχρονο πρόσωπο του Fistiki Fest, με τη βοήθεια των συντρόφων της: Το ρόλο του Γιώργου Κάρτερ κατέχει ο Νίκος Οικονόμου, ενώ η Βάντα Βάρτζελη είναι η «σύγρονη Εύα» της Οργανωτικής. Μη μου πέιτε ότι δε φέρνει προς την Ευαγγελίδου!
    Το όλο σχημα είναι εξαιρετικά ευέλικτο: μόλις …37 πρόσωπα θα συνεδριάζουν και θα …συναποφασίζουν αυθωρεί και παραχρήμα, για όλα όσα πρέπει άμεσα να γίνουν!Τι μεγαλεία θα ζήσουμε σε 3,5 χρόνια!!! Αφθονία σε πρόσωπα! Καμία σχέση με αυτά που ζούσαμε στο πρόσφατο παρελθόν!
    Όλα τα ονόματα της νέας Οργανωτικής Επιτροπής θα τα βρείτε στη Νέα Εποχή
    http://www.neaepohi.gr Θαυμάστε τα!!!

  13. Ο/Η MikGeo λέει:

    Ευτυχώς ή δυστυχώς αυτή η συζήτηση -συνήθως οργίλη, λιγότερο και μονόπλευρα νηφάλια- έληξε, αν και κάποια σχόλια ίσως συνεχιστούν. Ό,τι ουσιώδες ήταν να ειπωθεί, ειπώθηκε. Αν κάτι πρέπει να κρατήσουμε από τη συζήτηση αυτή είναι:
    1) Η ανυπαρξία ισχυρών επιχειρημάτων επί της ουσίας για την απόφαση της δημοτικής αρχής. Για να καλυφθεί το έλλειμμα αυτό, επιστρατεύτηκαν η συκοφαντία, το ψέμα, η διαστρέβλωση γεγονότων και η δαιμονοποίηση ενός ατόμου, που -τάχα- έχει κάνει μαριονέτες γνωστά άτομα της τοπικής κοινωνίας (οποία προσβολή για τα άτομα αυτά!).
    2) Η επιμονή των υποστηρικτών της απόφασης αυτής να επανέρχονται σε επιχειρήματα που είχαν προηγουμένως αποστομωτικά απαντηθεί ή αντικρουστεί. Αυτό εξηγείται όχι τόσο ως ένδοια παραγωγής νέων επιχειρημάτων, όσο με την παραδοχή ότι βιαστικοί και φανατικοί έμπαιναν στο εν λόγω blog για να δόσουν το «παρών» τους, χωρίς να διαβάσουν τα -πολλά, είναι η αλήθεια- σχόλια που είχαν ήδη γίνει.
    3) Σε κάθε «σύγκρουση» που με κάθε ευκαιρία γίνεται, φαίνεται όλο και καθαρότερα ότι η διαφορά δεν είναι τυπική διαφορά επί ενός θέματος δύο «κομμάτων» (=παρατάξεων), γιατί τότε θα ήταν καθαρά επιδερμική και άσφαιρη (δες τις σκιαμαχίες του δικομματισμού). Η σύγκρουση είναι σχεδόν μόνο πολιτισμική. Η λεγόμενη βαθειά Αίγινα, που εκπροσωπείται επαξίως από τις κατεστημένες δυνάμεις του δικομματισμού και η (ας ονομαστεί) νεωτερική αντίληψη, που βρήκε (πρόσκαιρη, υποθέτω) έκφραση στην προηγούμενη δημοτική αρχή, αν και εμφανώς την υπερκαλύπτει. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι συχνά -πυκνά γράφονται σχόλια με κατακλείδα το «να φύγουν οι ξένοι που ανακατεύονται στα τοπικά θέματα». Η ξενοφοβία ήταν ανέκαθεν ένα από τα χαρακτηριστικά των πιο καθυστερημένων στρωμάτων μιας κοινωνίας και είναι για άλλους λυπηρό, για άλλους φυσικό, να εκπροσωπούνται φανατικά από συγκεκριμένη δημοτική παράταξη.
    4) Κατά τη διάρκεια της διαμάχης ειπώθηκαν πολλά ψέματα, αρκετά από τα οποία αφορούσαν στο τι ζήτησαν τα μέλη της παλιάς οργανωτικής από το δήμαρχο. Τα ψέματα αυτά ή -αν θέλετε- η «άλλη» αφήγηση των γεγονότων, δεν τα έπλασε η φαντασία των σχολιαστών. Σχεδόν όλα παρουσιάστηκαν σε σχόλια, πριν «επισημοποιηθούν» από μια ανάρτηση στο blog που αναφέρθηκε. Υπήρξε δηλαδή -φυσικό ήταν- διοχέτευση στοχευμένων πληροφοριών από άτομα της δημοτικής αρχής που παρευρίσκοντο στη συνάντηση. Σύμφωνα με τα τρέχοντα (δηλαδή αγοραία) πολιτικά ήθη, για αντίκρουσή τους θα αρκούσε κάποιος από αυτούς που υπόγραψαν την επιστολή (ακούω ότι ήσαν περίπου είκοσι), να τη γνωστοποιήσει ανωνύμως σε κάποιο blog. Αυτό όχι μόνο δεν έγινε, αλλά και κανείς σχολιαστής (μερικοί των οποίων δήλωσαν μέλη της οργανωτικής) δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα σ’ αυτήν. Άκουσα ότι η επιστολή πρωτοκολλήθηκε στο Δήμο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι υπογράφοντες θεώρησαν άηθες να την γνωστοποιήσουν ή να αναφερθούν συγκεκριμένα σ’ αυτήν, προτού διαβαστεί στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 21/2. Πρόκειται για τεράστια διαφορά πολιτικού ήθους αλλά και -όπως προείπα- πολιτισμική διαφορά.
    Τέλος, καλώ τους επισκέπτες του blog να αποδοκιμάζουν με κάθε ευκαιρία τις αήθεις προσπάθειες ευτελισμού της συζήτησης που γίνεται -και πρέπει να γίνεται- για τα τρέχοντα προβλήματα του τόπου. Η δημιουργία ακατάλληλου κλίματος για φτηνές και κακεντρεχείς παρεμβάσεις -σχολιασμούς πρέπει να είναι ένας από τους στόχους του blog και των επισκεπτών του.

  14. Ο/Η παρατηρητής λέει:

    Έ, όχι, σας παρακαλώ πολύ! Αν θέλουμε να διατηρήσουμε μία διαφορά, πρέπει να την υπερασπιζόμαστε σε κάθε μας βήμα. Οι χυδαίες αναρτήσεις φέρνουν και χυδαία σχόλια. Το αντίθετο δεν ισχύει; Ούτε εγώ πιστεύω ότι τα νέα άτομα είναι καλύτερα από τα προηγούμενα αλλά είτε θα επιφυλαχθώ είτε θα έχω επιχειρήματα για την όποια επιτιμητική τοποθέτησή μου.
    Οι χαρακτηρισμοί για τα νέα άτομα (αν δεν είναι προβοκατόρικοι) όχι μόνο δεν δικαιολογούνται σε μια πολιτισμένη κοινωνία (στην οποία φυσικά δεν ανήκουν οι κακεντρεχείς και οι υβριστές του «ποιοτικού» blog) αλλά κάνουν και το μέγιστο κακό να κατατάσσουν τους σχολιαστές σε δύο κακεντρεχείς ομάδες. Επειδή η μία έχει αποδείξει -με εκατοντάδες παρεμφερή σχόλια- ότι είναι πλέον ή κακεντρεχής, πιστεύουν οι χαρακτηρίζοντες άτομα της νέας οργανωτικής ότι προσφέρουν υπηρεσίες στη δεύτερη ομάδα;

  15. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Δεν μπορώ παρά να δόσω συγχαρητήρια στον kfr για την οξυδερκή, επαρκή και διεξοδική του ανάλυση. Αν είχε γίνει και νωρίτερα…

  16. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Βρίσκω κακόβουλο το σχόλιο που λέει ότι το φεστιβάλ δεν βοήθησε γιατί δεν φυτεύτηκαν νέες φιστικιές. Δεν πάει να το πει επωνύμως στους φιστικοπαραγωγούς; Θα φροντίσω να είναι συγκρατημένοι…

  17. Ο/Η karma λέει:

    Είναι βαριά η καλογερική φίλε παρατηρητή! Η κακεντρέχεια και η χυδαιότητα έχουν άλλη χάρη… Με τον κατήφορο που έχετε πάρει εδώ μέσα τις βλέπω τις χυδαίες αναρτήσεις να έρχονται… είναι ζήτημα χρόνου…

    Ένας φίλος από τα παλιά

  18. Ο/Η Περνάει ο στρατός της Ελλάδος φρουρός!!! λέει:

    Ε όχι και νέα άτομα οι κυρίες Κυπραίου και Βάρτζελη!!! Τόσο η ηλικία τους όσο και η θέσεις τους είναι γνωστές και δεν τις κρύβουν, και αυτό είναι προς τιμήν τους. Οι σχέσεις του ΠΑΣΟΚ με τον εθνικισμό είναι και αυτές γνωστές και παλαιότατες.

  19. Ο/Η μπέμπης λέει:

    τελικά θα έχει φιστικάκι φέτος το καλοκαίρι; Γιατί αν δεν έχουν οι φυστικούλες πάνω τους φυστίκι τότε πως θα γίνει το Φεστιβάλ; Πως θα γίνουν τα γλυκά από φιστίκι; Το βούτυρο; Η μαρμελάδα; Τα παξιμαδάκια; Η σως; Το μοχίτο;
    Εκτός και αν φέρουν από αλλού.

  20. Ο/Η μπέμπης λέει:

    Α προ πο η κυρία Κυπραίου που λέτε συνέχεια είναι από την Κύπρο ή από την Αίγινα;

  21. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Π. Ψυχικό

  22. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    O κύριος ξενοκαρφίτης δεν άκουσε και δεν είδε ότι πέρυσι έγιναν προφεστιβαλικές σε όλες τις δημοτικές κοινότητες;

  23. Ο/Η kfr λέει:

    Θεωρώ άδικη και απαράδεκτη την επίθεση που γίνεται στην Ελένη Κυπραίου από ορισμένους σχολιαστές του άρθρου μου. Η Ελένη Κυπραίου, πέρα από την πνευματική της προσφορά και τον ρόλο της στην ιστορία της Ελληνικής Τηλεόρασης, ασχολείται εδώ και δεκαετίες προσωπικά με όλα τα στάδια της καλλιέργειας και επεξεργασίας του φυστικιού, στο πρότυπο κτήμα της στην Περιβόλα. Είναι επίσης ενεργό και δραστήριο μέλος του Συνεταιρισμού των Φυστικοπαραγωγών και υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την παράταξη Όλοι Μαζί, και άρα ιδανικό πρόσωπο για να της ανατεθεί από την νέα δημοτική αρχή η τιμητική θέση του προέδρου της οργανωτικής επιτροπής του φεστιβάλ φυστικιού.

    Όποιος διάβασε το άρθρο μου φαντάζομαι ότι κατάλαβε ότι οι ενστάσεις μου για τους χειρισμούς της υπόθεσης από την δημοτική αρχή δεν είχαν να κάνουν με τυχόν επιλογές προσώπων αλλά με την συγκεντρωτική και παρεμβατική της νοοτροπία που πιστεύω ότι μπορεί να καταπνίξει το ιδιαίτερο πνεύμα του φεστιβάλ και των εθελοντών του.

    Δεν θεωρώ ότι έχει καμιά σημασία αν η οργανωτική επιτροπή είναι «δική τους» ή «δική μας», σε όποιους και αν αναφέρονται τέτοιοι χαρακτηρισμοί. Σημασία έχει ότι τα μέλη είναι διορισμένα και ότι οι μεθοδεύσεις αυτές οδήγησαν σε μια οργανωτική επιτροπή από την οποία απουσιάζουν σχεδόν όλοι οι βασικοί εμπνευστές του φεστιβάλ και οι πρωτεργάτες της επιτυχίας του. Πέρα από την όποια ηθική υποχρέωση προς τους ανθρώπους αυτούς υπάρχει και η θεμελιώδης αρχή ότι «ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ».

    Και, λυπάμαι που το λέω, αλλά θεωρώ ότι αυτό το θέμα είναι πολύ σοβαρότερο από την «ευπρέπεια» ορισμένων σχολιογράφων, όσο και αν διαφωνώ με αυτούς.

    Αυτή λοιπόν είναι η γνώμη μου και δεν πρόκειται να την αποσιωπήσω στο πλαίσιο καμιάς έννοιας καθωσπρεπισμού ή πολιτικής ορθότητας. Ο καθένας βέβαια μπορεί να έχει διαφορετική αντίληψη για τα θέματα αυτά, και ιδιαιτέρως μάλιστα η νέα δημοτική αρχή η οποία έχει φρέσκια την λαϊκή εντολή. Το δικαίωμα των επιλογών είναι δικό της, και είναι στο χέρι της να αποδείξει ότι αυτές είναι σωστές.

  24. Ο/Η Νίκος Μαρίνος λέει:

    Καλή επιτυχία στη νέα Οργανωτική Επιτροπή του Aegina Fistiki Fest. Το φορτίο που θα κουβαλήσουν είναι μεγάλο και ο χρόνος λίγος. Εύχομαι το φεστιβάλ να είναι καλύτερο από τα δύο προυγούμενα.

  25. Ο/Η Κακόβουλος λέει:

    Αλήθεια …… ο Γιάννης ο Δελής είναι μέλος της επιτροπής ή δεν είναι? και αν είναι το ξέρει ή δεν το ξέρει?Ακούγονται πολλά ….. από πολλές μεριές……Μήπως πρέπει να ξεκαθαρίσει τηθέση του δημόσια, αυτός και ο Μιχάλης ο Παπαδόπουλος???Να σε βάζουνε κάπου χωρις να το καταλάβεις γίνετε…….αλλα άμα δε σαρέσει φεύγεις…..
    Και η Κίνηση Ευθύνης γαργάρα το έκανε????Μήπως η αποτυχία του σχέδιου στήριξης Σακκιωτη » για το καλό της Αίγινας » τους έχει αφήσει άφωνους???? Αφου δε τη θέλουνε τη στήριξή σας…..εσείς θα στηρίζεται με το ζόρι?????

  26. Ο/Η kfr λέει:

    Είναι πραγματικά θλιβερό, ένα άκρως απαισιόδοξο άρθρο μου, που κλείνει με την φράση «Μακάρι να διαψευσθώ», να επιβεβαιώνεται μέρα με την ημέρα τόσο πολύ. Θυμίζω πως χαρακτήρισα τα τεκταινόμενα περί το Φεστιβάλ του Φυστικιού ως «θέμα κεφαλαιώδους σημασίας για τους πολίτες της Αίγινας» και ως την «πρώτη μεγάλη κρίση της δημαρχίας Σακκιώτη». Η παραίτηση του αντιδημάρχου πολιτισμού και τουρισμού Φίλιππου Τζίτζη από την διορισμένη οργανωτική επιτροπή δείχνει ότι το θέμα μάλλον δεν πρόκειται να ξεφουσκώσει σύντομα όπως θα ήθελαν κάποιοι. Θεωρώ ότι ο Φίλιππος Τζίτζης με την αποφασιστική και θαρραλέα πράξη του αποδεικνύει πόσο βαθειά είναι η κρίση που προκάλεσαν οι κακές επιλογές και οι κακοί χειρισμοί της νέας δημοτικής αρχής. Περισσότερα για την παραίτηση Τζίτζη:
    http://www.neaepohi.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2864:2011-02-19-17-55-58&catid=81:news&Itemid=198

  27. Ο/Η o periergos λέει:

    α.καταρχας διορισμενη οργανωτικη επιτροπη με Προεδρο πολιτη (Κυπραιου) σε αντιθεση με τον αιρετο Νικο Πουντο και αποφαση Δημοτικου Συμβουλιου , αν θυμαμαι καλα το 2009, μου κανει καπως εντυπωση.
    β. Νομιζω οτι εγινε προταση σε ολους τους παλιους εκτος απο το Ντρη. Νομιζω οτι εχει τη δυνατοτητα ο νεος Δημαρχος να κανει και μια επιλογη. Οτι δεν ηθελε το σκυλολοι του Ντρη να μπει μου κανει εντυπωση! Αγαπανε μαλλον πολυ την Αιγινα.
    γ. Δεν νομιζω να ειχε τα προηγουμε χρονια αλλη οργανωτικη δομη απο αυτη που βλεπουμε και τωρα. Ας ειχαν κανει τα προηγουμενα χρονια ΜΚΟ για να το διαχειριστουν. Τωρα γιατι τους επιασε αυτη η καουρα.
    δ. Το 90% των μελων του προηγουμενουφεστιβαλ ηταν υποψηφιοι του Κουκουλοι και κανα 2 απο αλλες παραταξεις. Τωρα δηλαδη που προταθηκε να συμμετεχουν απο παντου τι τους πειραξε?
    ε. Γιατι δεν αφηνετε και τη νεα επιτροπη να δειξει τι αξιζει? Γιατι προκαταλαμβανετε την αποτυχια τους ή τη μοναδικοτητα στη τεχνογνωσια στη παλια επιτροπη?
    ζ. Γιατι προσβαλετε τη προσωπικοτητα σας και συρεστε πισω απο το Ντρη? Δεν εχετε δικη σας προσωπικοτητα? Απο οτι καταλαβα εψησε και το Φιλιππα…
    Καλη συνεχεια και αν αγαπατε αυτο το θεσμο, οπως και το διεθνες μουσικο φεστιβαλ, πρεπει να το στηριξετε!

    • Ο/Η kfr λέει:

      Για να μην μπερδεύουμε πράγματα άσχετα μεταξύ τους, υπενθυμίζω ότι η σύνθεση της αρχικής οργανωτικής επιτροπής προέκυψε αυθόρμητα μέσα από τις πρωτοβουλίες και τις συνενοήσεις που έκαναν οι άνθρωποι και οι φορείς ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΙΔΕΑ. Στην συνέχεια ήρθαν σε επαφή με την τότε δημοτική αρχή και της πρότειναν την ιδέα την οποία εκείνη αμέσως υιοθέτησε. Δέχτηκε και την σύνθεση της οργανωτικής επιτροπής που της πρότειναν και, κάποια στιγμή, για να αποκτήσει η επιτροπή και θεσμική υπόσταση ΕΠΙΚΥΡΩΣΕ την ήδη υπάρχουσα σύνθεσή της, περνώντας την από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτή η διαδικασία δεν έχει καμία σχέση με τον ΔΙΟΡΙΣΜΟ της επιτροπής που επέλεξε ο νυν Δήμαρχος Σάκης Σακκιώτης. Τώρα το να κατηγορείς τους ανθρώπους που επινόησαν και υλοποίησαν το φεστιβάλ ότι δεν είχαν προβλέψει τον αυταρχικό τρόπο του επόμενου Δημάρχου, είναι σχήμα οξύμωρο, δεδομένου ότι εσύ υποστηρίζεις τους χειρισμούς του στο θέμα αυτό και άρα φαντάζομαι ότι τους θεωρείς ορθούς. Αποφάσισε λοιπόν τί πιστεύεις και μην παίζεις με τους στοιχειώδεις κανόνες της λογικής.

  28. Ο/Η Ο πολυπράγμων λέει:

    Αγαπητέ Περίεργε
    Οφείλω να σας αναγνωρίσω ευθύς εξ αρχής την ορθότητα του ψευδωνύμου, η οποία αποδεικνύεται άμεσα εκ του σχολίου σας.
    Ειλικρινά πιστεύετε ότι υφίσταται μία πιθανότης στις 1000 να ξαναγίνει η Γιορτή του Φιστικιού; Στ’ αλήθεια φαντάζεστε πως υπάρχει συγκροτημένη άποψη και πρόταση, υπάρχει τεχνογνωσία, υπάρχει η όρεξη στα μέλη αυτής της ετρόκλητης Οργανωτικής Επιτροπής, της οποίας το κύριο προσόν είναι ο μεγάλος αριθμός των ατόμων; Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι αυτό ακριβώς το πλήθος των ετέροκλητων ανθρώπων, που τη στελεχώνουν, είναι μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της;
    Και τέλος, κύριε Περίεργε, συνειδητοποιείτε ότι οι ευθύνες πέφτουν σε όποιον πήρε την πρωτοβουλία των κινήσεων, δηλαδή στον Σάκη Σακκιώτη προσωπικά; Όσο κι αν είναι βολικό να φταίνε κάποιοι από τους αποκλεισθένες, φαντάζομαι ότι δεν γίνεται εύκολα πιστευτό. Αυτό που συνέβη με αφορμή το Fistiki Fest είναι απολύτως ενδεικτικό για το τι μέλλει γενέσθαι στην Αίγινα.
    Κουράγιο Αγαπητέ μου Περίεργε. Τα καλύτερα για κάποιους (τα χειρότερα για σας) έρχονται! Γιατί, μην ξεχνάτε, ο Φίλιππος Τζίτζης είναι ακόμα Αντιδήμαρχος…

  29. Ο/Η Ελένη-Ελένη γιατί μας απογοητεύεις τόσο??? λέει:
  30. Παράθεμα: Χρόνια μας πολλά! Τα πρώτα γενέθλια του Πρώτα η Αίγινα | Aegina First | Πρώτα η Αίγινα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s