Δεν πληρώνω! Δεν πληρώνω!

του Νίκου Μαρίνου*

Αυτός ο πολύ εύστοχος τίτλος του πολύ γνωστού θεατρικού έργου του Ντάριο Φο, έχει επικαιροποιηθεί σε σύνθημα των απανταχού Ελλήνων, των δυσανασχετούντων με τις κρατικές πληρωμές. Εδώ και αρκετούς μήνες, από τότε που άρχισε η κρίση, ένας-ένας οι πολίτες συνασπίζονται με σκοπό να τιμωρήσουν το κακό-φαύλο κράτος και τους δορυφόρους του. Το κράτος μέσω των οργάνων του –βλέπε Ρέππα και δήλωση του «δεν θα χάνει το κράτος από τους τζαμπατζήδες»– έχει αποδοθεί σ’ ένα αγώνα δρόμου προκειμένου να μας πείσει περί των καλών προθέσεων του.

Προθέσεις όμως που είναι «καλές καγαθές» στα λόγια μόνο και τίποτε άλλο. Όταν δεν ανακινούνται οι αμαρτωλά υπογεγραμμένες συμβάσεις – π.χ. διόδια. Όταν κάθε τέσσερα χρόνια κάνουμε κι ένα νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΣΕ για τη σωτηρία τους. Όταν μιλάμε για συμβάσεις που αφορούν το δυσβάστακτο κόστος του αεροδρομίου των Σπάτων. Όταν τα πορίσματα που βγαίνουν από τις εξεταστικές της βουλής, Siemens, Βατοπέδιο –αφού πρώτα συμφωνηθούν μεταξύ των κομμάτων– μας σερβίρονται με γελοίο τρόπο.

Ας μας εξηγήσουν οι κυβερνώντες πώς θα αποκτήσουμε ξανά εμπιστοσύνη στο κράτος, όταν βλέπουμε και διαβάζουμε τα παραπάνω. Εντάξει, δε λέω, σε διατεταγμένη υπηρεσία είναι από την τρόικα, αλλά όχι κι έτσι βρε αδερφέ μου! Όσο ο πολίτης δεν βλέπει διόρθωση και ανάπτυξη, τόσο θα μεγαλώνει το κίνημα του «δεν πληρώνω». Όταν οι υπηρεσίες που λαμβάνει από το κράτος είναι κάτω του αναμενομένου και όταν τα χρήματα που παίρνει δεν προλαβαίνει να τα βάλει στη τσέπη του, θα ψάχνει τρόπους και να διαμαρτυρηθεί αλλά και να γλυτώσει έστω κι ένα ευρώ. Αυτό που πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό από τους πολιτικούς μας είναι ότι δεν μας ενδιαφέρει πλέoν ποιος κυβερνά. Έχει αλλάξει ο τρόπος που ψηφίζουμε και αυτό θα φανεί στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.

Εμείς οι πολίτες δεν ενδιαφερόμαστε πια για εξαγγελίες. Ενδιαφερόμαστε μόνο για το πώς θα λυθεί το πρόβλημα και θα πάρει μπρος το κράτος. Και αυτό το θέλουμε τώρα και όχι μετά τη λήξη του μνημονίου.

Ο Νίκος Μαρίνος είναι πληροφορικός, υπάλληλος της ΔΕΗ Αίγινας, και πρώην πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Κυψέλης.

This entry was posted in Συνεργασίες and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Δεν πληρώνω! Δεν πληρώνω!

  1. Ο/Η φίστικος λέει:

    Κρίμα που δεν επικράτησε τελικά η άποψη που είχε διατυπωθεί τελευταία να επιβληθούν διόδια για τα αυτοκίνητα που διασχίζουν την Παραλία της Αίγινας! Έτσι χάθηκε η ευκαιρία να έχουμε και στο νησί μας το κίνημα αυτό!

  2. Ο/Η ak λέει:

    Πραγματικά απορώ με αυτό που συμβαίνει στις μέρες μας! Οι περισσότεροι από εμάς σκεφτόμαστε με αριστερή ιδεολογία ενώ ταυτόχρονα ζούμε με την δεξιά…
    Θέλουμε να έχουμε καλούς δρόμους αλλά δεν θέλουμε να πληρώνουμε διόδια…
    Θέλουμε να έχουμε καλές συγκοινωνίες αλλά όχι να πληρώνουμε (ακριβό) εισιτήριο…
    Θέλουμε να έχουμε «καλό» νερό αλλά χωρίς να το πληρώνουμε….
    Γενικότερα θέλουμε χωρίς να δίνουμε!!!!!
    Φίλοι μου θα σας απογοητεύσω αλλά αν θες να πάρεις καλώς ή κακώς πρώτα πρέπει να δώσεις!
    Όσο για το ερώτημα του πως θα αποκτήσουμε ξανά εμπιστοσύνη στο κράτος αν σταματήσουμε να κοιτάμε ΟΛΟΙ την πάρτη μας, όταν σταματήσουμε να κάνουμε «δώρα» στους υπαλλήλους για να γίνει η δίκη μας δουλεία, όταν σταματήσουμε να κρύβουμε, κλέβοντας έτσι, τα έσοδα μας κτλ. Μην ξεχνάτε ότι το κράτος δεν είναι αυτοί οι 300 άλλα όλοι οι υπόλοιποι!

  3. Ο/Η άφοβος λέει:

    Γιατί πότε πλήρωναν οι Έλληνες; Έχουν μάθει στο τζάμπα. Τζάμπα μάγκες δυστυχώς. Τώρα όμως ήρθε ο καιρός να πληρώσουν. Άλλωστε σε όποιο μαγαζί και να κάτσεις στο τέλος έρχεται ο λογαριασμός. Επίσης στο τέλος ξυρίζουν και το ….γαμπρό.
    Θα διανθίσω το λόγο μου με την τελευταία επιτυχία του Αντώνη Ρέμου:
    «κομμένα πιά τα δανεικά….»

  4. Ο/Η μνημόσυνος λέει:

    Το θέλουμε πριν τη λήξη του μνημονίου; Γιατί, θα λήξει το μνημόνιο; Αφού τότε θα χρωστάμε ακόμα περισσότερα!

  5. Ο/Η φυστικούλης λέει:

    καλέ που είστε στα άλλα μπλοκ γίνεται το σώσε. Στα κλαδιά της φιστικιάς σφάζονται παλικάρια. Εσεις εδώ δεν θέλετε φιστικάκι; Άιντε πιά. Αμάν αυτή η ποιότητα. έτσι θα πάμε στις απόκριες;

  6. Ο/Η αφοβος λέει:

    Τελικά είμαστε λίγοι και πολύ μικροί. Τρώμε ο ένας τις σάρκες του άλλου με την πρώτη ευκαιρία. Σε τούτο τον τόπο, στην επαρχία Αιγίνης, που είναι πιστή μικρογραφία της αθάνατης ελληνικής επαρχίας, μόλις κάτι ξεμυτίσει, μόλις κάτι στραβώσει, βγάζουμε από το μανίκι μας παμπάλαιες γκρίνιες, διαφορές, προσωπικά, οικογενειακά, κομματικά. Και πολιτευόμαστε με παλιά και άχρηστα υλικά μαγειρεύοντας έτσι το μέλλον μας. Μα είναι δυνατόν; Πως μπορείς με χαρούπια να φτιάξεις παστίτσιο; Πως μπορείς με κουάκερ να φτιάξεις γεμιστά;
    Ζούμε στο 2011 με πρακτικές του 1950.
    Ονειρευόμαστε το αύριο καθισμένοι στην καρέκλα της γιαγιάς μας , που τρίζει και από ώρα σε ώρα θα της φύγει κάποιο πόδι.
    Έτσι θέλουμε την Αίγινα; Την Ελλάδα; Έτσι διδάσκουμε τους νεότερους;
    Αλίμονο.

  7. Ο/Η μπέμπης λέει:

    Ανοικτή επιστολή στον κ. Μαρίνο.

    αγαπητέ κ. Μαρίνο.

    Διάβασα το άρθρο σας και με έπιασε το παράπονο. Κάθε μέρα η μαμά, μου λέει να κλείνω τα φώτα του δωματίου όταν βγαίνω. Να μην ξεχνάω τα φώτα αναμμένα, το μάτι της κουζίνας, το θερμοσίφωνα, ούτε και η τηλεόραση να μένει ανοικτή, γιατί πρέπει να κάνουμε οικονομία. Γιατί μου λέει πως ο κύριος Μαρίνος θα μας στείλει μεγάλο λογαριασμό. Και αν έρθει μεγάλος λογαριασμός τότε η μαμά δεν θα έχει λεφτά να με πάει στο Τζάμπο. Παλιά πηγαίναμε στο Τζάμπο στον Πειραιά, αλλά τώρα όχι, γιατί ακρίβηναν τα εισιτήρια στα καράβια. Έτσι κι εγώ αποφάσισα να κάνω οικονομία. Την τηλεόραση βέβαια δεν την αφήνω ανοικτή γιατί δεν μου αρέσει να μιλάει μόνη της η Τρέμη. Αν το καταλάβει ότι μόνη της τα λέει και μόνη της τα ακούει θα τρέμει πιό πολύ.
    όμως εγώ θέλω να σας πω ένα μυστικό. Εγώ δεν πιστεύω ότι είστε κακός άνθρωπος και στέλνετε κακούς λογαριασμούς. Εγώ έχω καταλάβει ότι αγαπάτε τα παιδάκια γιατί είχατε κάνει πολλές γιορτές για παιδιάκια στηνΚυψέλη. Επίσης σας θυμάμαι και στην παραλία τςη Αίγινας στο Φιστίκι Φεστιβάλ με την πράσινη μπλούζα σας. Φέτος θα είστε;
    Γιατί πέρσι με κεράσατε και μοχίτο από φιστίκι. Εγώ βέβαια ζαλίστηκα αλλά δεν το είπα στη μαμά μου. Είστε τόσο καλός! Είχε δίκιο λοιπόν ο μπαμπάς μου που μου λέει ότι «αυτόν που γελάει μην τον φοβάσαι».
    Όμως εγώ θέλω να σας παρακαλέσω να αδυνατίσετε γιατί η μπλούζα η πράσινη που φορούσατε πέρσι δεν σας έκανε. Μάλλον θα μπήκε στο πλύσιμο. Αν δεν την έχετε πετάξει θα ήθελα να μου τη δώσετε γιατί θέλω να έχω ένα ενθύμιο από το Φεστιβάλ. Εσείς;

  8. Ο/Η Ο συνετός λέει:

    Αγαπητέ Μπέμπη
    Είναι τόσο συγκινητικό να παραμένουμε παιδιά… Μου θυμίσατε τα παιδικά μου πείσματα, τα άγουρα τερτίπια μου, το φόβο μου μπροστά στην τιμωρία. Τα λέτε τόσο χαριτωμένα, που όπου σας πετύχω, θα σας δώσω εγώ ο ίδιος μια πράσινη μπλουζίτσα του εθελοντή από την περσινή διοργάνωση του Fistiki Fest. Εμένα δε θα μου χρειαστεί, γιατί είναι φανερό ότι Fistiki Fest Νο 3 δεν θα γίνει, τουλάχιστον φέτος.
    Θα σας δώσω λοιπόν την δικιά μου πράσινη μπλουζίτσα, μετά μεγάλης χαράς. Μπορεί ο κ. Μαρίνος να μη θέλει να αποχωριστεί τη δικιά του μπλούζα για λόγους συναισθηματικούς.
    Κι αν σας πέφτει λίγο μακρυά η μπλουζίτσα του εθελοντή, μην την κοντύνετε. Θα σας κάνει κάνει όταν κάποτε μεγαλώσετε! Μέχρι τότε να αποφεύγετε τα αλκοολούχα ποτά και ειδικά το μοχίτο!

Σχολιάστε

