Αγία Ειρήνη: Ν. Κοντοβράκης και Φ. Κάππος απαντούν στον ιερέα

Αγία Ειρήνη

Στο χρώμα της ντομάτας ακόμη...

Μεγάλες διαστάσεις έχει πάρει το θέμα της κόκκινης βαφής της Αγίας Ειρήνης του κοιμητηρίου της Αίγινας, ή του «κόκκινου πυρετού», όπως χαρακτηρίσαμε το φαινόμενο στο Πρώτα η Αίγινα. Από την Τρίτη 25 Ιανουαρίου, η σχετική ανάρτηση παραμένει επί μία εβδομάδα –και παρά τις τρεις δημοφιλέστατες αναρτήσεις που επακολούθησαν– στην κορυφή των αναρτήσεων μας, συμπαρασύροντας και το Πρώτα η Αίγινα σε επισκεψιμότητες που μόνο με εκείνες των ημερών των εκλογών μπορούν να συγκριθούν. Η ανάρτηση αποδείχθηκε η πλέον δημοφιλής του μπλογκ μας μέχρι σήμερα, και έχει προσελκύσει μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές 77 σχόλια, από τα οποία ορισμένα χαρακτηρίζονται δυστυχώς από μεγάλη επιθετικότητα και έλλειψη κοσμιότητας: στοιχεία καθόλου χαρακτηριστικά αυτού του μπλογκ. Όλα αυτά δείχνουν πως η κοινωνία του νησιού μας θεωρεί το θέμα σημαντικό και όχι απλό ατόπημα ενός αφελούς ιερέα. Όπως φαίνεται, η αυθαίρετη πράξη του πατρός Νικολάου Γαρυφάλλου έχει σκανδαλίσει βαθειά ένα μεγάλο κομμάτι της αιγινήτικης κοινωνίας.

Στην κορύφωση της αγανάκτησης βοήθησε και η μέχρι τώρα δημόσια σιωπή του σεβασμιωτάτου μητροπολίτη μας κ. Εφραίμ, ο οποίος σε ιδιωτικές συνομιλίες φέρεται να μην εγκρίνει τις πρωτοβουλίες του ιερέα. Βοήθησε επίσης και η σιωπή της δημοτικής αρχής καθώς και των εκπροσώπων της μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο. Το κοιμητήριο ανήκει στον δήμο και είναι σαφές ότι η ευθύνη είναι μοιρασμένη. Ελπίζουμε ότι, κάποια στιγμή, τόσο η μητρόπολη, όσο και ο δήμος θα επιληφθούν, επί τέλους, του θέματος.

Καθολικό Αγίου Όρους

Έχει το νέο χρώμα της Αγίας Ερήνης καμία σχέση με το γαιώδες κόκκινο των καθολικών του Αγίου Όρους; Αλλά και να είχε, ταιριάζει στην μικρή εκκλησία του κοινητηρίου ενός νησιού; Στο ερώτημα απαντά ο Ν. Κοντοβράκης

Πάντως τα πνεύματα εξήφθησαν ακόμη περισσότερο μετά από την επιστολή που έστειλε ο πατήρ Ν. Γαρυφάλλου στον ιστότοπο Aegina Portal, όπου επιχειρεί να απαντήσει στην αρχική καταγγελία του γνωστού εικαστικού Νεκτάριου Κοντοβράκη – αλλά και στην κριτική που εκφράσθηκε από το μπλογκ μας, χωρίς μάλιστα να μας κατονομάζει! Εκτός από την κάπως προκλητική έκκλησή του για χρηματικές εισφορές –προκειμένου προφανώς να κακοποιήσει και άλλα εκκλησάκια– η επιστολή του περιλαμβάνει και την έκθεση ενός θεολογίζοντος «σκεπτικού» για την επιλογή του χρώματος, γεμάτου ανακρίβειες (το πλήρες κείμενο εδώ). Στον ιερέα απαντά με νέα του επιστολή ο Νεκτάριος Κοντοβράκης. Πρόκειται για κείμενο καταλυτικό που δεν χαρίζεται σε κανέναν και το οποίο δημοσιεύουμε παρακάτω.

Για το θέμα έλαβε θέση χθες με δημοσίευμα στην προσωπική του σελίδα στο Facebook και ο Φραγκίσκος Κάππος, ο ζωγράφος που με την πολύτιμη πείρα του και την έμπρακτη προσφορά του στην διάσωση παραδοσιακών κτιρίων της Αίγινας έχει πολλά ακόμη να δώσει. Παραθέτουμε απόσπασμα του κειμένου του:

Ο μεγάλος εχθρός στην εποχή μας για την αισθητική είναι η ποιότητα του χρώματος. Το πλαστικό δημιουργεί πολυμοριακή κρούστα που ακτινοβολεί και βγάζει μάτι. Αυτό είναι που ολα τα χρώματα είναι αντιαισθητικά και εν πολλοίς επικίνδυνα ακόμη και για την υγεία. Τώρα η φιλοσοφία του κόκκινου βασιλικού η Βυζαντινού ή του μπλέ ηρεμιστικου (θεωρία ψυχολόγου Γιούγκ) εξανεμίζεται απο το  υλικό. Θυμάμαι την Αίγινα με βαμένους όχρα, πράσινους, μπλέ τοίχους, ευλογία Θεου. Η συνεργασία ολων είναι απαραίτητη, η ειρωνία αχρηστη, η εμπιστοσύνη σε ανθρώπους που εχουν ασχοληθεί με αυτά τα πράγματα απαραίτητη.

Και σε συμπληρωματικό σχόλιό του στο παραπάνω κείμενο:

το θέμα δεν είναι να ακούσει εμένα [ο ιερέας] –γιατί σίγουρα δεν θα με ακούσει– Όλα είναι θέμα παιδείας όπως λένε. Οι Ιάπωνες όταν βάφουν το σπίτι τους ρωτούν τον …γείτονα –γιατί αυτός το βλέπει– για να μην ενοχλείται. Στην Χαϋδελβέργη που έζησα, το χρώμα το παίρνεις από τον Δήμο και μάλιστα το μοίρασμα γίνεται ύστερα από μελέτη και με πολύ αυστηρότητα. Στην Αίγινα και η εκκλησία πρέπει κάπου να υπακούσει γιατί έτσι όπως λειτουργεί δίνει το παράδειγμα της αυθαιρεσίας που είναι …αμάρτημα.

Τέλος, παραθέτουμε και το πλήρες κείμενο της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας και μαχητικής απάντησης του Νεκτάριου Κοντοβράκη:

Συνήθως δεν αναλώνομαι στο να απαντώ σε άνευ ουσίας επιστολές. Όμως η φράση του πατέρα Νικόλαου Γαρυφάλλου, που απαξιώνει την έλλογη αντίδραση στην πράξη του, υποστηρίζοντας ότι «τα πολλά λόγια είναι φτώχια», με υποχρεώνει να κάνω μια εξαίρεση. Μπρος σε τετελεσμένα, κατ’ αρχήν αντιδρούμε με το λόγο. Μπρος στην αυθαιρεσία του, έχουμε καθήκον να ανατρέξουμε στην ιστορία μας, στις αξίες μας. Το χρωστάμε στα παιδιά μας.

Σε σχέση με το θέμα που προέκυψε και είναι τόσο επίκαιρο τις τελευταίες ημέρες, περί χρωμάτων και άλλων τινών, απευθύνομαι προς εσάς, αγαπητοί Ιερείς, έχοντας υπ’ όψιν μου την επιστολή, που ο ιερέας Νικόλαος Γαρυφάλλου δημοσίευσε στο Aegina Portal. Ο π. Νικόλαος, πήρε την πρωτοβουλία να βάψει το μικρό Ιερό Ναό της Αγίας Ειρήνης, στο Δημοτικό Κοιμητήριο της Αίγινας, με ακρυλική βαφή κόκκινης απόχρωσης και υπερασπίζεται την επιλογή του με φράσεις όπως «το χρώμα δηλώνει το αίμα του Χριστού».

Για αυτή την παραμόρφωση έχω να καταθέσω τα εξής: Οι εκκλησίες του Αγίου Όρους δεν έχουν καμία –μα καμία– σχέση με το μικρό παρεκκλήσι του Νεκροταφείου μας. Μερικές από αυτές είναι πράγματι βαμμένες με βαθύ κόκκινο (χονδροκόκκινο) για να συμβολίζουν το αίμα του Χριστού. Επ’ ουδενί δεν είναι βαμμένες με το ευτελές ακρυλικό χρώμα, σαν κι αυτό που χρησιμοποιήθηκε από τον εν λόγω Ιερέα στο δικό μας παρεκκλήσι. Η διαφορά του ενός κόκκινου από το άλλο είναι σαν να μιλάμε για άσπρο και μαύρο. Το κόκκινο του Αγίου Όρους φτιάχνεται από γήινα χρώματα με βάση τον ασβέστη (κόκκινες σκόνες με μικρή δόση ψημένης ή άψητης όμπρας, ακόμα και με μικρή δόση μαύρου σε άλλες περιπτώσεις). Αυτό γίνεται για να «πέσει» η ένταση του ίδιου του κόκκινου, ώστε να επιτευχθεί η απόχρωση του αίματος. Παραδοσιακά, όλα τα ξωκλήσια ή παρεκκλήσια, σε όλο το νησιωτικό χώρο –και όχι μόνο– είναι ασβεστωμένα. Με αυτό τον τρόπο οι απλοί άνθρωποι του τόπου μας πέτυχαν κάτι που ο ικανότερος εικαστικός του κόσμου δεν θα μπορούσε ποτέ να αποδώσει, καθώς την ποιότητα αυτού του υλικού την επιφέρει απόλυτα ο χρόνος, που προσδίδει τη μοναδική πατίνα του.

Η …ασέβεια του Ιερέα

Εκατό χρόνια και πλέον η Αγία Ειρήνη βάφεται με ασβέστη και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι κορυφαίο! Εν μια νυκτί διαγράφεται η ιστορία της πολυετούς πατίνας για να αντικατασταθεί από το νέο κόκκινο ακρυλικό… Το δε πεζούλι περιμετρικά της εκκλησίας χάνει και αυτό την πολυετή λαμπρότητα του ασβέστη και στη θέση του στρώνονται βερνικωμένες γυαλιστερές πλάκες Καρύστου…

Η άγνοια φέρνει θράσος. Το θράσος με τη σειρά του κακοποιεί, μειώνει, υποβαθμίζει, εκφυλίζει ιστορία, ήθη, έθιμα, παράδοση, πολιτισμό…

Κύριοι υπεύθυνοι για την κακοποίηση της εκκλησίας κάντε μας τη χάρη! Το γνωστό ρητό, το ρηθέν από λαϊκό ίνδαλμα των γηπέδων «τα πάντα όλα», μακρυά από όλους μας. Δεν είμαι αντιολυμπιακός. Δεν ανήκω σε καμία ομάδα. Είμαι ένας ελεύθερος άνθρωπος, που περιορίζεται στο να ασχολείται και να μιλά για τα πράγματα που κατέχει. Και είμαι οπαδός ενός άλλου λαϊκού ρητού «χίλιες αλλότριες αξίες, που καμιά σχέση δεν έχουν με τον τόπο μας», όπως γράφτηκε από τον μεγάλο Γ. Σεφέρη.

Το έντονο κόκκινο χρώμα, αγαπητοί μου φίλοι, είναι στην υποκειμενικότητα του καθενός από εμάς να χρησιμοποιηθεί σε κρεβατοκάμαρα – τραπεζαρία – μπάνιο αλλά και σε Ε’ Κατηγορίας ξενοδοχεία και εστιατόρια. Όχι όμως σε δημόσια κτήρια και εκκλησίες, που εκτίθενται στην κοινή θέα. Εδώ η υποκειμενικότητα πάει περίπατο. Την αντικαθιστά η αντικειμενικότητα. Κάτι που μοιάζει να αγνοεί ο συγκεκριμένος Ιερέας. Και όχι μόνο.

Υπάρχουν και άλλα δημόσια πρόσωπα, που επιδίδονται με ζήλο στα ίδια θάματα, με την ίδια δυναμική κακοποίησης: Κοντεύει να κλείσει δύο δεκαετίες το μαρμάρινο Ηρώον στην Πλατεία Εθνεγερσίας, από τότε που Δημοτική Αρχή της εποχής το έβαψε με …άσπρο πλαστικό χρώμα. Κάτι που –αυτονόητα– υποβαθμίζει κι εκφυλίζει την ιστορία της πατρίδας μας.

Όταν δύο κατ’ εξοχήν δημόσια πρόσωπα, ο Παπάς και ο Δήμαρχος του τόπου, μπορούν να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο, τότε τι δικαιούμεθα να πράττουμε όλοι εμείς οι κοινοί θνητοί;

Έχουμε ήδη πράξει…

Εδώ και μερικά χρόνια συναντά κανείς στην Αίγινα ημών των λαϊκών τις ακόλουθες χρωματικές ανησυχίες: Βάφουμε τα σπίτια μας ακριβώς στα πρότυπα των συνοικιών των μαύρων στην Αμερική (που κάποιοι τις λένε γκέτο). Βλέπουμε σπίτια σε αποχρώσεις κίτρινου λεμονί, κόκκινου φούξια, κόκκινου της ντομάτας (αυτό της Αγιάς Ειρήνης), τυρκουάζ, μπλε φωσφοριζέ, σωμόν… Κι όλα αυτά για να μην είμαστε εκτός της «καινούργιας μοδός»!

Κύριοι υπεύθυνοι της Εκκλησίας και της Πολιτείας

Σας θέτω προ των ευθυνών σας. Αυτή η «γκλαμουρονεοκουλτούρα» δεν θα περάσει! Θα μας βρείτε απέναντί σας.

Εσείς Αγαπητέ Ιερέα, ας ασχοληθείτε με τον ένθεο ζήλο Σας στα περί Θεολογίας, αφήνοντας τα υπόλοιπα σε πιο ειδικούς από Εσάς.

Με εκτίμηση ο ταπεινός Σας δούλος
Νεκτάριος Κοντοβράκης

This entry was posted in Aegina First and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

84 Responses to Αγία Ειρήνη: Ν. Κοντοβράκης και Φ. Κάππος απαντούν στον ιερέα

  1. Ο/Η Νίκος Μαρίνος λέει:

    Είναι δυνατόν μια συζήτηση περί αισθητικής να τουμπάρει σε συζήτηση περί Θεού & Θείου, Αιγινήτη και Παρασκευά;! Κυριολεκτικά εξεπλάγην από αρκετές από τις τοποθετήσεις τις προηγούμενης ανάρτησης και ειδικά με τον ‘φανατισμό’ είτε της μίας πλευράς, είτε της άλλης. Βέβαια αυτό που μου έκανε περισσότερη εντύπωση απ’ όλα ήταν η αδιαφορία του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου κατά την τελευταία συνεδρίαση. Δεν θέλω να πιστεύω ότι το οποιοδήποτε πολιτικό κόστος μπορεί να επηρεάσει τους αιρετούς μας άρχοντες. Η αισθητική είναι μια έννοια υποκειμενική για τον καθένα μας που αιτιολογείται από τη διαδρομή στην επαγγελματική και κοινωνική σταδιοδρομία μας. Δεν απαγόρευσε κανείς σε κανέναν Ιερωμένο να έχει την δική του άποψη. Αυτό όμως που απαγορεύεται – τουλάχιστον ηθικά – είναι η επιβολή της οποιασδήποτε άποψης μέσω αιφνιδιασμού. Στις Δημοκρατίες αυτό είναι απαράδεκτο. Πιστεύω ότι σε ένα κτίσμα 150-170 χρόνων η οποιαδήποτε αναμόρφωση του πρέπει να συνάδει με κανόνες που έχει θεσπίσει η πολιτεία και θα έπρεπε να αδειοδοτείται.
    Εδώ πρέπει να πω ότι ο Πρόεδρος του Δημ. Συμβουλίου κος Πετρίτης έκανε πολύ καλά που είπε στο τελευταίο συμβούλιο ότι οι αιρετοί πρέπει να είναι άριστοι πολίτες. Έτσι πρέπει να είναι και οι Ιερωμένοι και οι εκπαιδευτικοί και οι δημόσιοι υπάλληλοι και όλοι μας. Η μικρή μας κοινωνία είναι ο καθρέπτης του κράτους μας. Το κράτος μας κατάντησε έτσι από την αυθεραισία μας και δυστυχώς δεν το βλέπω αυτό να αλλάζει – τουλάχιστον σύντομα -. Αυτό που έχω να συστήσω σε όλους μας είναι ψυχραιμία, συζήτηση, προτάσεις. Ένα καλό βήμα που θα μπορούσε να γίνει τώρα – ειδικά με τον Καλλικράτη – και που θα βοηθήσει το έργο της Δημοτικής Αρχής μέχρι την εγκατάσταση και λειτουργία της Πολεοδομίας Αίγινας, θα ήταν η δημιουργία μια επιτροπής που θα ερευνήσει την ιδιαιτερότητα του νησιού μας, τη διαφύλαξη της παράδοσης του. Θα αποτελείται δε από μηχανικούς, αρχιτέκτονες, δασολόγους, αρχαιολόγους, εικαστικούς και οικοδόμους.

  2. .. . Δηλαδή … εμείς οι » Άγιοι » Αιγενήτες … να λιθοβολήσουμε τον παπα-Νικόλα …
    και έτσι θα κοιμηθούμε ήσυχοι πως κάναμε το καθήκον μας.
    όμορφα …
    … κι ας αφήσουμε όλα τ’ άλλα (πολύχρωμα) προβλήματα , στην παραλία και αλλού, για τους … άλλους (?)
    *Συμβουλή του Πυθαγόρα : Προσοχή στον Μανδραγόρα !!!
    Κρύβει μυστικά και δώρα !! … και ο νοών νοήτο ..
    [Το ενσωματωμένο βίντεο αφαιρέθηκε από την ομάδα διαχείρισης. Παρακαλούμε τους σχολιαστές να μην ενσωματώνουν βίντεο, φωτογραφίες και άλλο υλικό που δεν συνδέεται άμεσα με την συζήτηση]

  3. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Παρακαλώ να σταματήσετε να ασχολείστε και να απαντάτε στον παραπάνω. Το μόνο που επιδιώκει είναι να γίνεται θόρυβος γι’ αυτόν. Αγνοείστε τον!

  4. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    Ξεφεύγω από το θέμα, αλλά θέλω να κάνω μια ερώτηση στον κ.Μαλτέζο.
    Τι δουλεία κάνετε που σας επιτρέπει όλοι μέρα να είστε στο inernet?

    • Αγαπητέ «Άγνωστε» (?)
      Δέν είμαι και …. όλοι μέρα inernet …..
      «ΑΙΓΙΝΑ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» … είμαστε 🙂
      μετά λές ….»μην απαντάτε στον παραπάνω»
      … τι να πώ ? έτσι εννοείς τον Διάλογο ?
      _________________________________________
      – Υ.Γ. Προσωπικά μέ καλύπτει η επιστολή του παπα-Νικόλα … ο.κ.!
      http://www.aeginaportal.gr/eidiseis/140/5100-2011-01-31-13-22-33.html
      και σ΄άλλους αρέσει … σε άλλους όχι … αλλά για την βελτίωση της συνολικής Αισθητικής και πολιτιστικής Παιδείας, στήν Αίγινα , δεν μιλά κανείς … (?)
      ______________> http://eco-aegina.blogspot.com/ _________

    • Ο/Η maltezoplaka λέει:

      έλεος πια κ. Μαλτέζο! Διάβασε και καμιά ανάρτηση του μπλογκ και μετά πες μας για το αν μιλάει κανείς για βελτίωση της συνολικής αισθητικής ή όχι. Η επιστολή στην οποία παραπέμπεις καμία σχέση δεν έχει με βελτίωση αισθητικής. Αν την εννοείς έτσι τη βελτίωση, τότε αλίμονό μας….. Και κάτι ακόμη: ο διάλογος θέλει και την ανάλογη σοβαρότητα εκ μέρους σου! Και βάλε και κανένα ελληνικό ερωτηματικό που κάνεις και διορθώσεις ορθογραφίας……. τρομάρα σου……

      • -M’ αρέσουν οι παρατηρήσεις …. διορθώνομαι … 😉
        _____________________________________
        …. ανάλογη σοβαρότητα βεβαίως , αλλά να έχουμε και το θάρρος να τα λέμε επώνυμα . Το (?) είναι για τον “Άγνωστο” ή με όποιο παρατσούκλι γράφει «Άφοβα» ….
        ____________________________________________
        Για την συνολικής αισθητικής αναμόρφωση της Αίγινας νομίζω ότι μόνο ο Νεκτάριος έχει μιλήσει … ή κάνω λάθος ;

      • Ο/Η maltezoplaka λέει:

        όντως κάνεις λάθος! Διάβασε λίγο περισσότερο….

  5. Ο/Η kfr λέει:

    Η «αφέλεια» των σχολίων του Γρηγόρη Μαλτέζου καταντά κουραστική. Ποιός πρότεινε λιθοβολισμούς; Ο ιερέας είναι εκείνος που, με την αυθαίρετη πράξη του και την εμμονή του σε αυτήν, παρά τις αντιδράσεις, δημιούργησε το πρόβλημα και το συντηρεί. Αν για αυτόν και τους υποστηρικτές του το θέμα είναι επουσιώδες, μπορεί κάλλιστα να αναγνωρίσει το λάθος του και να επαναφέρει την εκκλησία της Αγίας Ειρήνης στην αρχική της μορφή. Μέχρι να το πράξει αυτό, οι διαμαρτυρίες των υποστηρικτών του είναι τουλάχιστον υποκριτικές. Είναι παράλογο να έχει διαπράξει κανείς μιαν αυθαιρεσία, να επιμένει στην πράξη του και παράλληλα να κατηγορεί αυτούς που του ασκούν κριτική για την στάση τους. Η βαφή ενός κτιρίου είναι πράξη που εύκολα επανορθώνεται. Ας αναλογισθεί λοιπόν ο π. Νικόλαος τις συνέπειες της πράξης του και ας επανορθώσει.

    Το Πρώτα η Αίγινα δεν είναι συνηθισμένο σε σχολιασμό τέτοιας δριμύτητας, και υπήρξαν στην προηγούμενη ανάρτηση πάνω στο θέμα αυτό ορισμένα σχόλια χαμηλοτάτου επιπέδου, τα οποία με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν το μπλογκ μας. Εκεί που το θεωρήσαμε άκρως απαραίτητο, υπήρξε άμεση παρέμβαση της ομάδας διαχείρισης. Αν όμως η πρακτική αυτή συνεχισθεί θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε δραστικότερα μέτρα. Διαβλέπουμε ήδη την τάση εκ μέρους ορισμένων σχολιαστών –ανωνύμων και επωνύμων– να ευτελίσουν το επίπεδο της συζήτησης, με σκοπό προφανώς να απαξιώσουν την κριτική που τους γίνεται. Να είναι βέβαιοι πως δεν θα το καταφέρουν…

    • Ο/Η ανώνυμος λέει:

      Θα θέλαμε ο κ. Μαλτέζος να μας δείξει κάτι που έχει κάνει για την Αίγινα. Τι έχει προσφέρει για να μπορεί να συμπεριφέρεται ως κήνσορας και τιμητής των πάντων. Λίγη σεμνότητα και σοβαρότητα παρακαλώ

  6. Ο/Η Γιώργος Μπήτρος λέει:

    Παρακολουθώ επί μέρες το θέμα αυτό μέσα από τα κείμενα, τα σχόλια, τις αναρτήσεις και τις επιστολές. Ομολογώ ότι ανησυχώ. Ανησυχώ για πολλά από τα γραφόμενα επειδή το ύφος τους δεν βοηθά στην κατεύθυνση τςη λύσης του προβλήμματος που έχει ανακύψει και αποτυπώνει μια συμπεριφορά που δεν τιμά κανέναν πολύ δε περισσότερο δεν προάγει τον τόπο. Από την άλλη είναι λυπηρό να λοιδορούνται , με την ασφάλεια της ανωνυμίας κάποια πρόσωπα που εργάζονται από το δικό τους μετερίζι και έχουν καθε δικαίωμα να διατυπώνουν άποψη.
    Επειδή λοιπόν γι’ αυτό το θέμα έχει προκύψει ένας τέτοιος ηλεκτρονικός καβγάς – πραγματικά ποιός το περίμενε! – και έχουν ειπωθεί λόγια που σε καμία άλλη πε΄ριπτωση δεν θα είχαν ακουστεί, προτείνω να διεξαχθεί επιτέλους ένας δημόσιος διάλογος όπου η κάθε πλευρά θα μπορούσε να αναπτύξει τα επιχειρήματά της.
    Προτείνω ως υπεύθυνος του Πνευματικού Κέντρου Κυψέλης, η ανοικτή αυτή συζήτηση να φιλοξενηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου.
    Περιμένω τις δικές σας προτάσεις, ιδέες, απόψεις

  7. Ο/Η aeginafirst λέει:

    Δύο πολύ σημαντικές προτάσεις προκύπτουν σήμερα μέσα από τον οξύτατο διάλογο που αναπτύσσεται επί δεκαήμερο για το θέμα της Αγίας Ειρήνης στις ηλεκτρονικές σελίδες του Πρώτα η Αίγινα. Χαιρετίζουμε και προσυπογράφουμε τις προτάσεις του Νίκου Μαρίνου και του Γιώργου Μπήτρου, και αισθανόμαστε δικαιωμένοι για την επιμονή μας στην ανάδειξη του σημαντικού αυτού προβλήματος, μέσα από έναν διάλογο ανοικτό σε όλες τις απόψεις.

  8. Ο/Η aeginafirst λέει:

    Θεωρούμε απαραίτητο να μεταφέρουμε εδώ νεότερο κείμενο του Φραγκίσκου Κάππου για το θέμα με αφορμή το παραπάνω σχόλιο του Γρηγόρη Μαλτέζου. Το κείμενο επιγράφεται «ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ», και αναρτήθηκε στην προσωπική σελίδα του στο facebook:

    Αγαπητέ Γρηγόρη. Σβύσε το «Εμείς οι άγιοι της Αιγινας» και γράψε: «Εμείς οι αμαρτωλοί» της Αίγινας. Δεν λιθοβολούμε τον παπά Νικόλα (Είναι ο Γαρυφάλλου;) αλλά τον χαϊδεύουμε προστατευτικά (Αν και δεν έχει την ανάγκη μας) μην πάρει αμπάριζα και βάψει μετά την Αγία Ειρήνη, το σπίτι του και την άλλη Αίγινα κόκκινη. Τι έχω με το κόκκινο χρώμα; Στην αρχαιότητα ο τολμηρός νέος Αλκιβιάδης που τον έπαιρνε από πίσω ο Σωκράτης για να του κρατάει το γελιό παρουσιάστηκε στην Πνύκα με κόκκινο μανδύα (Ως γνωστόν στην Αθήνα το αγαπημένο χρώμα ήταν το σιτόχρωο) και έγινε χαλασμός, Γράφτηκε στην ιστορία. Στην Αρχαία τραγωδία που τα χρώματα ήταν συμβολικά, ο Βασιλιάς εμφανιζόταν με κόκκινο φόρεμα, αυτός που ερχόταν από τους αγρούς στην πάροδο με γκρι η Παρθένα ( Αντιγόνη π.χ ) με κροκωτόν. Δηλ. κίτρινο. Αυτό φορούσαν και οι εταίρες. (Πανάκριβη βαφή απ’ το ζαφουρά). Το αίμα που ρέει άφθονο στις Αρχαίες Τραγωδίες δεν είναι αποτέλεσμα εγκληματικών πράξεων αλλά ανάμνηση μιας μακρυνής τάξης πραγμάτων. Η ατμόσφαιρα προτού γίνει μπλε ήταν …κόκκινη. Ο ψυχολόγος Γιουγκ λέει πως οι τρελοί βλέπουν κόκκινα όνειρα. Όταν αρχίζουν τα όνειρά τους να γίνονται μπλε σημαίνει ότι αποθεραπεύονται. Η αισθητική της Αίγινας με πρώτο υλικό τον πωρόλιθο μας οδηγεί σε άλλους δρόμους καλλιτεχνικής λιτότητας και χρωματικού γούστου. Δεν ξέρω αν ο χριστός αναφέρεται να φορά κόκκινο μανδύα αν και τα Εβραικά ρούχα ήταν διαφορετικά. Ξέρουμε ότι στην Βυζαντινή αγιογραφία γινόταν μια ενδυματολογική μετατόπιση εποχής γιατί κανείς δεν θα μπορούσε να δεχθεί τον Χριστό ντυμένο με …..τζιν. Τώρα αν μας ενοχλεί το χρώμα σε ένα εκκλησάκι ενώ δίπλα μας όγκος η αναρχία άλλη ιστορία. Αν το θέμα είναι λαϊκό-θρησκευτικό εμένα βγάλε με έξω. Σέβομαι αρκετά…..την βεβιωμένη παράδοση.

  9. Ο/Η ma8itis lukeiou AIGINAS............. λέει:

    μπραβο σας ας σταματησουμε επιτελους να λεμε ασχετα βγαζοντας προσωπικα στην φορα που δεν ισχυουν…

  10. Ο/Η ΘΕΤΙΣ λέει:

    ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΕΝΩ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ Η ΑΝΑΡΧΙΑ,ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΣΣΟΥΝ.ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΟΓΑΡΙΑΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΜΕ ,ΑΦΟΥ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΧΡΩΣΗ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΕ ΧΩΡΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ.
    …ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ…ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟΝ ΜΠΟΓΙΑΤΖΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΒΑΨΕ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ?

  11. Ο/Η αφοβος λέει:

    ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

    Σύμφωνα με τη φωτογραφία που εικονίζει την ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ στο AEGINANEWS.GR αποκαλύπτεται άλλη μια κακοποίηση του ναού του νεκροταφείου η οποία μπορεί να έχει συμβεί εδώ και πολλά χρόνια πριν αλλά μπορεί και όχι. Στην δυτική πλευρά του ναού ως είθισται τοποθετείται η κύρια είσοδος του. Ακριβώς πάνω από αυτήν παραδοσιακά κτίζεται το καμπαναριό. Εδώ υπήρχε η πόρτα αλλά κάποιοι την έκτισαν αφήνοντας ένα μικρό φεγγίτι. Το μικρό στέγαστρο ή γείσο που έχει απομείνει που είναι πολύ φαρδύ (δυσανάλογο) για το φεγγίτη μαρτυρά τη θέση της παλιάς πόρτας.
    Επίσης το πέτρινο καμπαναριό από παραδοσιακό πουρί της Αίγινας μοιάζει τελείως παράταιρο με το πορτοκαλοκόκκινο νέο χρώμα του ναού. Θα μπορούσαν να το έχουν γκρεμίσει ή ν ατο βάψουν κι αυτό.
    Επιπλέον μάθαμε ότι ο Δεσπότης έχει ορίσει ιερέα υπεύθυνο για τα έργα αποκατάστασης – ανακαίνισης – αγιογράφισης και χρωματισμού των ναών και των εκκλησιαστικών κτιρίων. Αυτή την παρέμβαση την έχει εκγρίνει; Τη γνωρίζει; Είναι το ίδιο πρόσωπο που πριν λίγα χρόνια ανακαίνισε εκ βάθρων την Εκκλησία των φυλακών.
    Άρα υπάρχει υπεύθυνος από πλευράς Μητροπόλεως.
    ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ του

  12. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    το σπίτι του λαού άνοιξε γραφεία και στην Αίγινα. Βρισκεται εντό ςτου νεκροταφείου που είναι και ο φυστικός του χώρος. Η αρμόδια υπάλληλος κυρία ΠΑΠΑ – ρηγα θα είναι στη διάθεσή σας για τα τρέχοντα ζητήματά σας από Δευτέρα εώς Παρασκευή. Σαββατοκύριακα θα απευθυύνεστε στο σύντροφο παπά – Γαρυφάλλου. Ώρες γραφείου από ανατολής Ηλίου μέχρι δύσεως. Πληροφορίες εντός αλλά και εκτός και επί των τάφων. Το κοινό θα εξυπηρετείται από τη Δημοτική συγκοινωνία και τους γνωστούς τελετάρχες.

  13. Ο/Η Μαθητης λυκειου Αιγινας!!! λέει:

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Επιτέλους πια, το θέμα εξαντλήθηκε. Εκτός από δυο-τρεις ψύχραιμες φωνές, δείξαμε όλοι πόσο μισαλλόδοξοι και πόσο απόλυτοι είμαστε. Οι μεν ταμπουρώθηκαν πίσω από τη θρησκεία, οι δε πίσω από την παράδοση και την αισθητική. Όταν εκτίθενται οι απόψεις και όλοι θέλουν να συνεχίσουν (γιατί αυτό έγινε, αφού συνεχίζονται τα σχόλια στην πρώτη ανάρτηση), το μόνο που γίνεται είναι το λεγόμενο «ξεκατίνιασμα». Μαθαίνουν πως ξεκατινιαζόμαστε, πλακώνουν κι’ οι μαλτέζοι και πάει λέγοντας. Τόση ανάγκη έκφρασης έχουν πια ορισμένοι; Και αυτή η ανάγκη ικανοποιείται μόνο με επιθέσεις; Ας επικρατήσει επιτέλους λίγη ψυχραιμία. Πιστεύουν κάποιοι ότι το να γράφουν δέκα φορές για ένα θέμα, είναι διάλογος;

    • -Το θέμα δεν εξαντλήθηκε, ίσα – ίσα Τώρα αρχίζει !!! ….
      αλλά «θέλει αρετή και Τόλμη» με επι-γνώση και Αγάπη !!!
      – Η Πρωτοβουλία για την αισθητική αναβάθμιση της Αίγινας , που ξεκίνησε ο αγαπητός Νεκτάριος ( http://www.aeginaportal.gr/politismos/ekdiloseis/2761——-.html )
      πρέπει να γίνει ΠΡΆΞΗ , ξεκινώντας από το λιμάνι και τις όψεις των κτηρίων της παραλίας , γιατί αλλιώς …» η κακή αισθητική, η ασχήμια, γίνεται τελικά συνήθεια και κανένας δεν αντιδρά.», όπως σωστά λές …
      – Νεκτάριε βάλε μπροστά και ο καθένας μας θα συνδράμει το κατά δύναμη!
      Φιλικά
      Γρηγόρης θ. Μαλτέζος
      eco-aegina.blogspot.com
      ___________________
      Υ.Γ. – Αγαπητέ «Ανώνυμε «..»Αγνωστε» «αφοβε»… «kfr»κλπ «;;;» δεν αντέχεις το φώς , σε βολεύει να πετάς την λάσπη σου , Αν έχεις το θάρρος , πες κάτι … χωρίς κουκούλα … αλλά έτσι έμαθες, τι να κάνουμε 😦 αφού βρίσκεις κάνεις … και με την ανοχή του aeginafirst … νά ‘σαι καλά πουλάκι μου.

      • Ο/Η kfr λέει:

        Δεν μπορώ να απαντήσω εκ μέρους κάθε ανώνυμου σχολιαστή του μπλογκ μας, αλλά όσον αφορά εμένα θα ήθελα να υπενθυμίσω στον Γρηγόρη Μαλτέζο ότι δεν γράφω με την ανοχή του Πρώτα η Αίγινα, αλλά ότι είμαι μέλος της ομάδας διαχείρισής του, άρα –υπό μία έννοια– αυτός είναι γράφει εδώ υπό την ανοχή μου – ή, τουλάχιστον, και την δική μου. Την ανοχή αυτή μάλιστα η ομάδα διαχείρισης την αποδεικνύει έμπρακτα ανεχόμενη και τον χαρακτηρισμό «πουλάκι μου» τον οποίο απευθύνει και προς ένα μέλος της. Όσο για την κουκούλα, θα ενημερώσω τον Γρηγόρη Μαλτέζο ότι το Πρώτα η Αίγινα, παρότι φιλοξενεί συχνά άρθρα και σχόλια επώνυμα, δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την ανωνυμία των διαχειριστών του ή ορισμένων αρθρογράφων του, η οποία, άλλωστε, αποτελεί και θεμελιώδες χαρακτηριστικό των μπλογκς. Ας μην αισθάνεται πάντως υποχρεωμένος να συμμετέχει σε έναν διάλογο, οι όροι του οποίου δεν τον ικανοποιούν.

  15. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Αγαπητό Aeginafirst
    Είσαι το μόνο ποιοτικό blog και έχεις προσελκύσει το ενδιαφέρον όσων ανθρώπων θέλουν να διαβάσουν κάτι ενδιαφέρον, να δουν μια ενδιαφέρουσα άποψη.
    Μετά όμως και την τελευταία (εκατοστή;) παρέμβαση του κ. Μαλτέζου, πιστεύω ότι ο καθένας αντιλαμβάνεται πως το συγκεκριμένο άτομο εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία διάλυσης του blog. Ήδη κάποιοι γνωστοί μου έχουν σταματήσει να μπαίνουν «σ’ αυτό που όλο πετάγεται ο Μαλτέζος». Από ένα σημείο και πέρα, ο καθένας διαλέγει τους πελάτες του και οι πελάτες διαλέγουν το μαγαζί τους. Λυπάμαι πολύ…

    • Αγαπητέ “ξανά-Ανώνυμε» δεν τρώγεσαι πια !!! … δηλ. τι προτείνεις ; να μην γράφω την άποψή μου … επειδή …»κάποιοι γνωστοί σου έχουν σταματήσει να μπαίνουν στο aeginafirst» … όμορφα !!! (- εδώ άλλοι κάνουν αμάν να ανέβει η ακροαματικότητα (-Νίκο μην γελάς 🙂 )
      και ακόμα λές ότι «εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία διάλυσης του blog» γιατί ;
      – Όλοι κερδίζουμε με τον διάλογο !!!! ( άν τον αντέχεις… )
      Αλλά αφού » ο καθένας διαλέγει τους πελάτες του και οι πελάτες διαλέγουν το μαγαζί τους» … όπως λέει και το σποτ «Να φύγετε να πάτε αλλού!!!»
      http://eco-aegina.blogspot.com/
      Ά … και βγάλε την μάσκα … η απόκριες αργούν ! 🙂

  16. Αλήθεια , ξέρει κανείς την τύχη των μελετών του Ε.Ο.Τ. , με θέμα την «ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της πόλης της Αίγινας» και τις «Οικοτουριστικές διαδρομές του Δήμου Αίγινας» ;
    http://www.aeginaportal.gr/eidiseis/epikera/1998—–.html

  17. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Βλέπετε λοιπόν πώς επαληθεύεται η «διατεταγμένη υπηρεσία»; Ο κ. Μαλτέζος είναι διαρκώς μπροστά στο computer του και απαντά με 1 λεπτό διαφορά στο προηγούμενο σχόλιο!!! Λέει ο,τιδήποτε, ό,τι του έρθει στο μυαλό, τελείως άσχετο με το (εξαντλημένο) θέμα, αρκεί να αφήσει το ίχνος του. Απαλλαγείτε από το άτομο αυτό, είναι πια ολοφάνερος ο στόχος του.

  18. Ο/Η ναυτίλος λέει:

    Δεν μπορούν να πείσουν οι όψιμες ανησυχίες κάποιων όψιμων ανησυχούντων όπως ο εικονιζόμενος κύριος που παίζει με ένα αεροπλανάκι (δεν διακρίνετια καλά στη φωτογραφία – ανεμιστηράκι – μακέτα αιολικού πάρκου – ας μας διευκρινήσει τουλάχιστον).
    Γιατί δεν μας ενημερώνει για την ημερίδα που διοργανώνει στις 13 Φεβ. στο Σινέ Τιτίνα όπου θα μιλήσει μαζί με τη σύζυγό του τον Ηλ. Μεσίνα και άλλους για θέματα Θάλασσας τουρισμού και ενέργειας; Δεν θέλει να ακούσουμε τις προτάσεις του για την Αίγινα ή είναι για κάποιο εξειδικευμένο κοινό;
    Καιρός για δράση αγαπητέ γιατί όπως έλεγε και ο αείμνηστος Καλογήρου στον Κούρκουλο …. «είναι πολλά τα λεφτά ‘Αρη» …. κάτι για 3.000 το κομμάτι άκουσα; Ως τότε και για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα …. και να μπαίνει κάθε «ενεργειολόγος» στη θέση του…. η εποχή Κουκούλη τελείωσε δεν φάγαμε… καιρός να στρώσουμε καινούργια τραπέζια…. και όταν δούμε ότι σε ένα μπλογκ ακούγεται κάτι διαφορετικό …. μπαίνουμε μέσα και προσπαθούμε να τα κάνουμε μπάχαλο με τσαλίμια και σουσουδίσματα της εποχής των παιδιών των λουλουδιών.
    Πολύ ντεμοντέ σε βρίσκω αγαπητέ…
    Άλλαξε μπλογκ μήπως και ξεμπλογκάρεις …..

  19. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ο Γκρέγκορι είναι καλό παιδί, θα μας κάνει έκπτωση!

  20. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Μέρμιγκα, μπες στο Aegina Portal και διάβασε το δελτίο Τύπου του Δήμου. Εκεί θα δεις πού εμπλέκεται ο Γρηγοράκης και θα κατανοήσεις τα προηγούμενα σχόλια.

  21. Ο/Η ναυτίλος λέει:

    Μήνα σε γάμο ρίχνονται μήνα σε χαροκόπι;
    Mήνα σε γάμο ρίχνονται μήνα σε χαροκόπι
    Ο Γκρέκος κάνει πόλεμο με νύφες και μ’ αγγόνια
    Που;
    Στου Σάκη μας το πύργο

  22. Επειδή «το σχόλιό σας περιμένει έγκριση 3 Φεβρουαρίου 2011 στις 11:31 πμ»
    – το ξανα στέλνω χωρίς λινκς… 🙂

    – Μάλλον … ο διαχειριστής θά πρέπει να παρέμβει , ο Ναυτίλος (?) είναι εκτός θέματος * και θα χαιρόμουν αν μπορούσε να αποδείξει ότι λέει … (επώνυμα)
    Κατά τ΄άλλα ,“καθαρός ουρανός , αστραπές δεν φοβάται» .

    Για την ημερίδα στις 13 Φεβ. ενημερωθείτε εδώ : dimosaeginas.wordpress.c o m
    Και βέβαια βοηθάμε, όσο μπορούμε , για και τον Οικολογικό Τουρισμό … κακό είναι ;

    * Προτείνω να ανοίξετε άλλο post με σχετικό θέμα.
    (Αν θέλετε υλικό : w w w . espa. gr/el/Pages/Proclamationsfs.aspx?item=1466 )

  23. Ο/Η STABILO λέει:

    κ. Μαλτέζο, είστε κουραστικός και πραγματικά οι κολοτουμπες σας με έχουν ζαλίσει.
    Αυτό που κάνετε δεν είναι διάλογος ούτε παρέμβαση.
    Ο λαός της Αίγινας σας έχει δείξει πόσο σας υπολογίζει με την ψήφο του.
    Θυμίζω ότι κάνανε δημοτική κίνηση φέτος μόνος σας και αποφασίσατε να στηρίξετε τον σημερινό Δήμαρχο μόνος σας, μέσα σε μια ημέρα.
    Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.
    Δικαίωμα σας, όπως δικαίωμα σας είναι οι business σας.

    Που δουλεύετε?

    • Ο/Η Λίτσα λέει:

      Στη Σάμο και στην Ικαρία εκεί που ήταν καλέ υποψήφιος με τη Χριστιανική Δημοκρατία. Άλλος για Χίο τράβηξε κι άλλος για Ικαρία κι άλλος στης Σάμου τα νερά τη ψήφο του τη ψάχνει.

  24. Ο/Η ναυτίλος λέει:

    Ο ναυτίλος δεν είναι καθόλου εκτός θέματος. Μήπως εσείς είστε εκτός τόπου και μπλογκ; Μήπως σας ενοχλεί ότι περνάμε στην ουσία των θεμάτων και των προθέσεων σας; Σας ενοχλεί η ανωνυμία ή ότι θέτουμε κάποια θέματα; Μήπως απορείτε πως μαθαίνονται γρήγορα – Γρηγόρη μου – κάποιες ειδήσεις; Εφόσον μπήκατε στο χορό των μπλογκ πρέπει και να χορέψετε…… καλή συνέχεια.

  25. Ο/Η Λάκης λέει:

    Ξεκολείστε ρε παίδες όλο με νεκροταφεία θα ασχολείστε. Έδώ έχουμε πνιγεί από τη βροχή και σεις μοιρολογάτε πάνω από τάφους. Καλά αυτό με το λιμάνι το μάθατε; Ε ρε χάλια!!!!!!!

  26. Ο/Η Λάκης λέει:

    Ρε μάγγες ο Μαρίνος που γράφει εδώ είναι αυτός που πήρε το βραβείο στο Καρναβάλι της Πάτρας. Μπράβο του πάντως του άξιζε του ανθρώπου. Είχε κάνει τόσες εκδηλώσεις στην Κυψέλη.

  27. Ο/Η Εκπαιδευτικός λέει:

    [Οι διπλές πανομοιότυπες αναρτήσεις σχολίων θεωρούνται ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam) και απομακρύνονται από τους διαχειριστές]

  28. Ο/Η ο βουτηχτής λέει:

    κύριε λάκι σας βρίσκω ανημέρωτο: εξημερωθείτε!

  29. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    Αχ κύριε Λάκη μου επιτρέψτε μου να σας ομολογήσω ότι θαυμάζω το λέγειν σας και τον τρόπο που γράφεται! Τι καλά! Αχ τέτοιους ανθρώπους χρειάζεται το νησί μας.

  30. Ο/Η Λάκης λέει:

    Κυρία μου γοητευμένος. Να υποθέσω ότι γνωριζόμαστε;

  31. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    έχω την εντύπωση πως όχι , αλλά αυτό δεν έχει σημασία…. θαυμάζω το μπρουτάλε σας ύφος. Σπανίζει σήμερα αυτό. Μα τα λέτε τόσο όμορφα!

  32. Ο/Η ο βουτηχτής λέει:

    σιγά μας πήραν τα σιρόπια…

  33. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    κύριε βουτηχτά μου παρεξηγήσατε. μη δείτε δυό ανθρώπους να συμπαθιούνται.

  34. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    Εγώ είμαι κόρη ναυάρχου του Βασιλικού ναυτικού εν αποστρατεία και όπως το επιθυμούσε ο πατέρας και τέως σύζυγος πλοιάρχου του Πολεμικού Ναυτικού , ας όψονται οι καταστάσεις και το Β/Π ΒΕΛΟΣ. Σας ανακαλώ εις την τάξιν.

  35. Ο/Η ο βουτηχτής λέει:

    προτείνω να τελεσθεί ο γάμος στο γραφικό κόκκινο παρεκκλήσι της αγίας ειρήνης: έτσι το κόκκινο θα συμβολίζει τον έρωτά σας

  36. Ο/Η Τερέζα Καραβοκύρη λέει:

    Α να χαθειτε βέβηλε

  37. Ο/Η Μισοκούτελος λέει:

    Καλά στέφανα! Εγώ κουμπάρος!!!

  38. Ο/Η Εκπαιδευτικός λέει:

    Κύριε Μαλτέζο δεν σας γνωρίζω, ούτε γνωρίζω για ποιό λόγο σας εχθρεύονται οι «φίλοι» σας, όσον αφορά στο παρόν θέμα πάντως θέλω να σας πω ότι κατά τη γνώμη μου είστε η πιο δημιουργική παρουσία στο μπλογκ. Οι περισσότεροι εδώ μας φορτώνουν με μιζέρια, κουτσομπολιό, προσωπικές αντιπαραθέσεις και απωθημένα. Βρήκαμε τώρα το θέμα της αγίας Ειρήνης για να εκτονώσουμε τα προβλήματά μας, ας είναι, οι υπόλοιποι όμως τί φταίμε -και ο ιερέας μαζί που υφίσταται τόση λάσπη! Δοκιμάζει από αυτήν (τη λάσπη) και όποιος δεν κατασπαράζει τον κ.Γαρυφάλλου δημόσια, αυτοί είναι οι «νόμοι» που απαιτεί να σεβόμαστε η πολιτισμένη μας ηλεκτρονική αιγινίτικη κοινωνία (για να εξαιρέσω όσους δεν έχουν εκφράσει άποψη στο μπλογκ). Μου αρέσει το γεγονός ότι κάνετε προτάσεις με θετικό πνεύμα και διάθεση για διάλογο. Όσο για το χιούμορ σας, συνεχίστε, νομίζω ότι κάποιοι εκνευρίζονται γιατί μπερδεύουν τη σοβαρότητα με τη σοβαροφάνεια.
    Άραγε θα κρατήσει για πολύ ακόμα τούτος ο κυκεώνας «σχολίων» για την αγία Ειρήνη μέχρι να σχοληθούμε με κάποιο θέμα πραγματικά και πρακτικά επιτακτικό στο νησί;

  39. Ο/Η ΦΩΤΗΣ ΚΩΤΣΗΣ λέει:

    Ωραια τα λετε για το εκκλησακι του νεκροταφειου, αισθητική παρέμβαση γιατι δεν κανετε και για αλλα ασχημα της Αιγινας, οπως τα θερμοκηπια της παραλίας που άλλαξαν ολη την οψη του γραφικού λιμανιού ?

    • Ο/Η Νίκος Μαρίνος λέει:

      Αν και μεγάλωσα πίσω από την Παναγίτσα δεν θεώρησα ποτέ ‘γραφικό’ το λιμάνι της Αίγινας παρά μόνο σε δύο σημεία του. Το ΚΑΙ και τον Αι Νικόλα. Γραφικό εγώ ας πούμε, θεωρώ το λιμανάκι της Πέρδικας ή των Πορτών. Για τα θερμοκήπια δεν διαφωνώ, αλλά και αυτό είναι μια άποψη αισθητικής διαφορετικής στον καθένα μας. Αυτό προσπαθεί τόσο καιρό να αναδείξει το Πρώτα η Αίγινα. Η διαφορετικότητα μας πρέπει να μας ενώνει και γι’ αυτό η πρόταση που έκανα στον αρχικό μου σχολιασμό για τούτη την ανάρτηση. Εσείς, σαν πιο κοντά, στη νέα δημοτική αρχή, αν νομίζετε ότι κινείται σε σωστή κατεύθυνση, παρακαλώ μεταβιβάστε τη και ηγηθείτε της προσπάθειας.

  40. Ο/Η kfr λέει:

    Τί να σας πω κ. Κωτσή. Έχετε δίκιο. Πρέπει κάποτε να ασχοληθούμε και με την όψη του λιμανιού. Ας έχουμε υπομονή. Ένα-ένα τα θέματα…

  41. Ο/Η Μισοκούτελος λέει:

    Κανείς δε θα διαφωνήσει μαζί σας. Είναι άσχημα τα θερμοκήπια. Η νέα δημοτική αρχή, που σας περιβάλλει με τόση εμπιστοσύνη, ας φροντίσει να κάνει μια πιο συμπαθητική πρόταση και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ θα την στηρίξουμε…

  42. Ο/Η Γιωργος Μπήτρος λέει:

    Το παραλιακό μέτωπο της Αίγινας με τα νεοκλασσικά και ιστορικά σπίτια (Βογιατζή και Λογιωτατίδη κ. αλ.) αλλοιώθηκε επί χούντας όταν ξεφύτρωσαν κάποια διώροφα που ακόμα υπάρχουν αποτελώντας μαι τραγική παραφωνία. Θα μπορούσε κανείς να αρχίσει από αυτά , επιβάλλοντας κάποιες μετατροπές ώστε να εναρμονιστούν με το σύνολο.
    Από την άλλη είναι τουλάχιστον θλιβερό να κρύβονται οι προσόψεις κάποιων όμορφων παραδοσιακών και παλαιών καταστημάτων (Αιάκειον) από αυτές τις κατασκευές που πό ότι φαίνεται ο ένας μετά τον άλλον όλοι οι επιχειρηματίες υιοθετούν. έχω ταξιδέψει στα περισσότερα νησιά, πουθενά δεν είδα κάτι τέτοιο. Είναι μοναδικής σύλληψης και αμφιβόλου αισθητικής αλλά και λειτουργικότητας. Περιμένω με αγωνία το καλοκαίρι που θα αναγκαστούν να τοποθετήσουν γιγάντιους ανεμιστήρες που πετάνε φυσαλίδες. Είναι κρίμα.
    Η Αίγινα κατρακυλά σε μια αισθητική ΛΟΥΤΣΑΣ. Ούτε στη γειτονική υποβαθμισμένη Σαλαμίνα δεν συναντάς κάτι τέτοιο. Μα καλά δεν μπορούμε να διδαχθούμε από τα Μέθενα, τον Πόρο, την Ύδρα, τις Σπέτσες;

  43. Ο/Η Γιωργος Μπήτρος λέει:

    Επανέρχομαι σχολιάζοντας πάντα επώνυμα , μια που η θεματική του μπλογκ επιστρέφει στα θέματα που από την αρχή το «έκτισαν» και διαμόρφωσαν το κοινό του, λέγοντας πως οι δικές μου προτάσεις όσο και του κ. Μαρίνου που αφορούσαν τη διοργάνωση μιας ανοικτής συζήτησης ισχύουν ακόμα.
    Οφείλω να αναφέρω πως θα ήταν πολύ χρήσιμο να κοπάσει η θύελλα των σχολίων και να καταλαγιάσει η σκόνη που τόσο θόλωσε την ηλεκτρονική ατμόσφαιρα και δεν προσέφερε τίποτε το ουσιαστικό, πέρα από την ανταλλαγή άσφαιρων πυρών.

    • Γιώργο ,
      πολλαπλά χρήσιμη η διοργάνωση μιας ανοικτής συζήτησης …
      πάρε πρωτοβολία !

      http://monuments-of-aegina.blogspot.com/

      • Ο/Η Γιωργος Μπήτρος λέει:

        Αξιότιμε κ. Μαλτέζο
        Έχω καταθέσει την πρόταση μου από τις 3 Φεβρουαρίου ουδείς απάντησε. Μόνο εσείς.
        Από χθες την ίδια πρόταση κατέθεσε και το Αίγινα Πόρταλ. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον κ. Στριγγάρη μου είπε πως έχει έρθει σε επικοινωνία τόσο με τον π. Νικόλαο Γαρυφάλλου όσο και με τον κ. Ν. Κοντοβράκη.
        Ωστόσο δεν διαφαίνεται η παραμικρή πιθανότητα – δυστυχώς- διεξαγωγής αυτού του διαλόγου.
        Εγώ είμαι πάντα διαθέσιμος, ωστόσο δεν μπορείς να πιέσεις ή να αναγκάσεις κάποιον ή κάποιους να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου, όταν δεν θέλουν.

        Ευχαριστώ.

  44. Ο/Η LBM λέει:

    Εκείνο που θα μείνει τελικά, είναι η πικρή γεύση της απογοήτευσης, από ένα Δήμαρχο αλλά και μια αντιπολίτευση που δεν έδωσαν καμιά, κυριολεκτικά καμιά σημασία σε τούτη την κατάφορη αυθαιρεσία. (Λέτε να ανοίξει τέτοιου είδους όρεξη και να περιμένουμε τα χειρότερα;) Η πικρίλα είναι ακόμη εντονότερη όταν ο ίδιος ο Μητροπολίτης δεν μιλάει -δυστυχώς-, τη γλώσσα της αλήθειας. Τί κρίμα να διαλέγει από την παραβολή- με τη στάση του, ενώ έχει γίνει σάλος-, μόνον το «αγρόν ηγόραζε»!

  45. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Δεν κατάλαβες αγαπητέ/ή μου, ότι αυτή τη μεσοβέζικη στάση την κρατάνε οι περισσότεροι, ας μη πούμε όλοι, από εκείνους που σφίγγουν στο χέρι τους σκήπτρο εξουσίας; Η λαϊκή ρήση έχει εύγλωττα αποφανθεί: «Κάθε θαύμα τρεις ημέρες και της παπαδιάς, τέσσερις»!
    Που θέλει να πει ότι ο Δέσποτας αυτή την ρήση ακολουθεί. Θα πούνε, θα πούνε, στο τέλος θα κουραστούνε και θα ξεχαστεί. Έτσι θα περάσουνε κι αυτοί καλά, κι εμείς ακόμα καλύτερα που λένε στα παραμύθια.

  46. Ο/Η ΑΓΝΩΣΤΟΣ λέει:

    φωτογραφίστε, φωτογραφίστε, τα όμορφα παραδοσιακά ορθόδοξα λευκά εκκλησάκια μας! Σε πολύ λίγο από τώρα θα είναι μια ανάμνηση που θα μας πληγώνει…

  47. Ο/Η ΑΔΑΗΣ λέει:

    ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΑΝΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΜΙΚΡΗ ΑΙΓΙΝΑ. ΜΗ ΤΟΥΣ ΘΙΞΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΠΑ!!! ΕΝΩ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΟΙ, ΕΔΩ ΕΓΙΝΑΝ ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ «ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΙ», ΌΠΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ, ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ, ΩΣ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΕ ΙΔΕΕΣ ΠΑΠΑ!!!
    ΠΕΣΑΝΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΠΑΘΟΣ ΣΤΑ ΜΠΛΟΓΚΣ, ΠΟΥ ΕΛΕΓΕΣ ΤΥΦΛΑ ΝΑ ΧΕΙ ΤΟ «ΞΥΠΝΑ» ΚΑΙ Η «ΣΚΟΠΙΑ». ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΣΟΥ!!!

  48. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Eίναι πολύ φυσικό να γίνεται κουβέντα για τα λεγόμενα «θερμοκήπια». Τελικά όμως κανείς δεν ρωτάει: Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει; Ή μήπως όλα έχουν άδεια από την Πολεοδομία, όλα έχουν περάσει ΕΠΑΕ; Αν κάποιος πιστεύει ότι δεν έχουν, γιατί δεν τηλεφωνεί στην Πολεοδομία;
    Στην Αγγλία όταν κάποιος πάει να χτίσει ένα σπίτι, βγαίνουν οι γείτονες και του ζητάνε την άδεια οικοδομής. Εδώ, φοβόμαστε το αυθαίρετό μας και κάνουμε σχόλια στα blogs. Τώρα λοιπόν, που η Πολεοδομία έρχεται στο Δήμο, ας βγουν οι «αγανακτησμένοι» να ζητήσουν από το Δήμο να επέμβει. Αναμένω τους θαρραλέους….

  49. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Τι φοβερός θόρυβος! Εκατοντάδες σχόλια «περί όνου σκιάς»! Κανείς δεν έψαξε να βρεί το νομικό καθεστώς της πράξης. Προστατεύεται το εκκλησάκι ή όχι; Αν προστατεύεται, τι λέει η προστασία του; Περιλαμβάνει το χρώμα; Αν δεν προστατεύεται, πώς θα επιβάλουμε στον ιδιοκτήτη τις απόψεις μας; Διάβασα (το έγραψε ο Τζέκος) ότι στη Γερμανία παίρνεις το χρώμα από το Δήμο. Στην Ελλάδα; Αν λοιπόν η Εκκλησία έχει «ετεροδικία» (π.χ. Ναοδομία κλπ), εμείς πιστεύουμε ότι είμαστε -περίπου- συνιδιοκτήτες των εκκλησιών της, επειδή είμαστε (όσοι είμαστε) Χριστιανοί;
    Είμαστε λοιπόν «ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ’ αλεύρι». Απόδειξη τα περισσότερα σχόλια. ‘Ασε που οι περισσότεροι βρήκαν ευκαιρία να βγάλουν τ’ απωθημένα τους! Συνέλθετε και μείνετε ψύχραιμοι! (παράφραση αρχαιοελληνικού ρητού).

  50. Ο/Η Νικηφόρος λέει:

    Αγαπητέ ανώνυμε 1:17 μ.μ. (!), πρώτα απ’ όλα μακρυά από εμένα τα απωθημένα του καθενός. Συμφωνώ ότι η συζήτηση έχει πολλές φορές παρεκτραπεί και αυτό είναι λυπηρό. Επίτρεψέ μου όμως να παρατηρήσω ότι δεν καταλαβαίνω ποια είναι η θέση σου: Το ότι βάφτηκε ο ναός του δημοτικού κοιμητηρίου αυτό το ανοίκειο χρώμα είναι για σένα καλό, κακό ή αδιάφορο; Σίγουρα θα σου είναι μάλλον αδιάφορο, αλλά αυτό δεν ισχύει για όλους όσους ασχολούνται με αυτό το ζήτημα με τόση ζέση, επί 10 ημέρες! Επίτρεψέ μου επίσης να παρατηρήσω ότι κατά την γνώμη μου θέτεις το θέμα σε λανθασμένη βάση. Ο ιερέας μιας εκκλησίας δεν μπορεί να θεωρηθεί «ιδιοκτήτης» της, ούτε μπορεί να συμπεριφέρεται ως τέτοιος, και μάλιστα όταν μιλάμε για τον ναό ενός δημοτικού κοιμητηρίου. Ακόμη και αν η Εκκλησία ως οργανισμός απολαμβάνει ενός ειδικού καθεστώτος, και πάλι υπάρχουν νομοθετημένες διαδικασίες για την έγκριση μιας επισκευής οι οποίες στην περίπτωση της Αγ. Ειρήνης σίγουρα δεν έχουν ακολουθηθεί, διότι, αν είχαν, θα το είχε αναφέρει ως ισχυρότατο επιχείρημα ο ιερέας στο Aegina Portal. Από την άλλη πλευρά, αυτήν της εκκλησίας, ένας ιερωμένος δεν επιτρέπεται να ενεργεί αυθαίρετα και μάλιστα αντίθετα στο κοινό αίσθημα, ή να διχάζει με τις πράξεις του το ποίμνιο. Αυτό σύμφωνα με την εκκλησιαστική ορολογία αποτελεί σκάνδαλο και είναι σοβαρό παράπτωμα. Άλλωστε, η έννοια της χριστιανικής εκκλησίας συμπεριλαμβάνει όλη την κοινότητα των πιστών και όχι μόνον τους ιερωμένους. Είναι μέγιστο θεολογικό λάθος να μην το αναγνωρίζουμε αυτό. Καμία χριστιανική λειτουργία δεν μπορεί να τελεσθεί χωρίς την συμμετοχή εκκλησιάσματος. Δεν μπορώ λοιπόν παρά να διαφωνήσω μαζί σου. Όλος αυτός ο φοβερός θόρυβος δεν είναι άσκοπος: Αποδεικνύει ότι οι επιλογές του ιερέα δεν ήταν οι ορθές.
    Αλλά συμφωνώ… υπάρχουν θέματα πολύ πιο ουσιώδη, όπως το να καταστρέψουμε οριστικά τον αρχαίο λιμένα της Αίγινας και τον αρχαιολογικό χώρο της Κολώνας μετατρέποντάς τον σε μια απέραντη μαρίνα με τον σχεδιαζόμενο λιμενοβραχίονα. Και αυτό με τις ευλογίες παλαιάς και νέας δημοτικής αρχής! Δεν φτάνει το κακό που έγινε στην Παραλία με τα τσαντήρια; Πρέπει πια να τα διαλύσουμε όλα;

  51. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Για ποιό λιμενοβραχίονα μιλάτε κ. Νικηφόρε; Μήπως δεν είστε ενημερωμένος; Πάντως, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να γίνει μια σοβαρή συζήτηση για το λιμάνι (η συζήτηση έχει ήδη αρχίσει αλλά με λάθος τρόπο, σε λάθος χώρο).

    • Ο/Η Νικηφόρος λέει:

      Το λάθος μου είναι φραστικό. Τον κυματοθραύστη εννοώ. Μια παρέμβαση τεραστίων διαστάσεων σε ένα μοναδικό τοπίο και σημαντικό αρχαιολογικό χώρο. Συμφωνώ, ότι το θέμα θα έπρεπε να έχει συζητηθεί πολύ περισσότερο.

  52. Ο/Η ένας πατέρας λέει:

    Θα ήθελα να ζητήσω από όλους να σταματήσει αυτό που γίνεται στο Λύκειο Αίγινας. Κάποια παιδιά υποκινημένα από κάποιους φωνάζουν υπέρ του παπά και κάποι άλλα εναντίον του. Και ο λόγος το νεκροταφείο.
    Ζητώ από όλους τους καθηγητές και τους μαθητές να σταματήσουν να ασχολούνται με το θέμα αυτό. Δεν είναι η δουλειά τους αυτή. Μόνο τα μαθήματα. Τα παιδιά έχουν χωριστεί σ εδύο ομάδες. Που ζούμε; Στο 2011 τα νέ απαιδιά να φανατίζονται για το χρώμα μιας εκκλησίας; Αυτά διδάσκει ο Χριστός; Αυτός είναι ο ρόλος του μαθήματος των Θρησκευτικών στο σχολείο;
    Σας παρακαλώ σταματήστε.

  53. Ο/Η Μαθητης λυκειου Αιγινας!!! λέει:

    sou eipe kaneis an8rope mou oti xorizomaste se 2 stratopaida sto lukeio alli douleia den eixame…8eloume kai grafoume…………kaneis den mas exei balei…………diladi emeis den exoume logo se oti sumbenei,……oloi oi para panw mas anagazoun na graψoume me ayta pou lene…………brizoun oikogeneies 8riskeies gia ena xrwma…………

  54. Ο/Η !Μ! λέει:

    ΘΑ ΚΑΤΑΡΕΥΣΩ!!!!

  55. Ο/Η -Ν- λέει:

    μη το κανεις γιατι θα σε αναστηλώσει ο παπάς

  56. Ο/Η ΛΙΑ λέει:

    [Το σχόλιο διαγράφηκε λόγω του εριστικού του τόνου]

  57. Ο/Η Μαι μητερα! λέει:

    πειτε τα κυρια μου……….μπραβο σας……………

  58. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Είμαι τελικά μπερδεμένος. Έχουνε λόγο όλα ετούτα τη στιγμή που δεν παίρνει θέση ούτε ο Δήμαρχος (του Δήμου είναι το νεκροταφείο), ούτε και ο Δεσπότης που είναι προϊστάμενος του παπά; Όσο κρατάει η ιστορία, τόσο και θα δημιουργούνται καταστάσεις δυσάρεστες λεκτικά. Συμπέρασμα: Το ψάρι απ’ το κεφάλι βρωμάει!

  59. Ο/Η καντηλανάφτης λέει:

    [Το σχόλιο διαγράφηκε λόγω του εριστικού του τόνου]

  60. Ο/Η Μια μητερα! λέει:

    [Το σχόλιο διαγράφηκε λόγω του εριστικού του τόνου]

  61. Ο/Η καντηλανάφτης λέει:

    [Το σχόλιο διαγράφηκε λόγω του εριστικού του τόνου]

  62. Ο/Η ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ λέει:

    Μπραβο σας κυριοι διαχειρηστες. Αυτο που κανατε στα αλλα blogs σας γυρισε μπουμερανγκ. και παλι μπραβο. Σας αξιζει και σας ταιριαζει απολυτα στην υποκρισια σας. Τωρα κρατατε επαξια το σκηπτρο της κατινιας και της κακοηθιας. Βρηκατε επιτελους το στιγμα σας.

  63. Ο/Η Υδράργυρος λέει:

    Ο άνθρωπος που βάζει αυτή την κατάπτυστη και προσβλητική εικόνα σε ανάρτησή του blog του έχει το θράσος και μιλάει:[Ο σύνδεσμος διαγράφηκε διότι παραπέμπει σε ανάρτηση άλλου μπλογκ η οποία περιλαμβάνει εικόνα υβριστική για την Χριστιανική πίστη]

  64. Παράθεμα: Χρόνια μας πολλά! Τα πρώτα γενέθλια του Πρώτα η Αίγινα | Aegina First | Πρώτα η Αίγινα

Αφήστε απάντηση στον/στην Τερέζα Καραβοκύρη Ακύρωση απάντησης